Maya 3D : mayada transpalet

mayada transpalet
selamm25

mayada color ve trans paletlenmiş bi planeyi renderde gölgelerin görünmemesi gereken yerlerinin parlamasini nasil önleye biliriz planedeki instencer i kapatarak parlamasını önledim lakin zeminde parlamalar devam ediyo cok ugraştım yardım eden olursa sevinirim


2011-09-07 20:37:05
  • Offline
{islemler}
yapmaya çalıştığın şey anladığım
nDynamic

yapmaya çalıştığın şey anladığım kadarıyla bütün objeler yansıma yapıyor onu nasıl kapatırım ise ;

mental ray ile render aldığını varsayalım : render menüsünden quality sekmesi altındaki raytracing/reflection = 0 yaparsan (default : 1 dir) böylece sahnedeki bütün yansımaları kapatmış olursun.

Ancak metariale göre yansımayı düzenleyeceksen, her materialin reflection bölümünü sıfırlaman gerekir./specular/reflectivity: 0


2011-09-11 16:22:06
  • Offline
{islemler}
ben daha cok
selamm25

ben dahacok planete resim atadım ve ışıktada gölgeyi aktif ettim planedeki sitah yerlerin görünmemesi için trans palety ekledim blinn ine ve render aldım görünmemesi gereken yerlerin zemine parlak bi yansima birakiyo onu önlemem gereki yo


2011-09-11 16:29:11
  • Offline
{islemler}
söyleme çalıştığın
nDynamic

söyleme çalıştığın şey siyah beyaz bir resimi transparency attığında beyaz kısımların gölge düşen yerde şeffaf gölge bıraktığı ise ana materialin

bliinn materyali / RaytraceOption / Shadow Attenuation = 0 yap (default 0.500 dür)


2011-09-11 17:02:26
  • Offline
{islemler}
teşekkürler saolun
selamm25

tesekkür ederim hocam saolun


2011-09-12 00:28:21
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !