Maya 3D : Çizimi 3 Boyutlu Hale Getirme

Çizimi 3 Boyutlu Hale Getirme
kraterAhmet Taner

Arkadaşlar merhaba, benim yapmak istediğim 3dmax`teki bevel profile özelliğinin maya`da nasıl olduğunu öğrenmek.

tam olarak yapmak istediğim şey şudur;

http://www.soveci.net/image/soveler/sove-130.jpg

resimde gördüğünüz 2 boyutlu çizim var elimde, ve ben onu 3 boyutlu hale getirip kaplama yapmak istiyorum. bunun tekniği nedir acaba?


2011-10-07 10:48:13
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bunu yapmak için splain
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Bunu yapmak için splain modelleme tekniğini kullanman gerek. Bir plane oluştur tercihen resim boyutlarinda sonra elindeki resmi bu plane kaplama olarak ata. Yaptığın plane objesini xz yada yz düzlemine paralel olucak şekilde ayarla sonra hangi düzlemde ayarladıysan o düzleme dik bakacak şekilde View portunu ( Front, Back, Right, Left sahneye bakış yönü )ayarla. Sonraki adımda yanlışlıkla plane objesini yerinden oynatmamak için bir layer oluştur ve objeyi bu layera ekle daha sonra plane i seçerek maus ile sağ tıkla çıkan sekmeden Objekt Properitys seç karşına obje bilgilerini gösteren pencere çıkacak burdan Show Frozen in Gray kutucuğunun işaretini kaldır ve pencereyi kapa. Plane ojesinin mensubu olduğu layerı dondur eğer resim bulanıklaştıysa materyal editor den plane atadığın kaplamanın Self- İlimunation değerini 100 e çıkar bu sayede resmi daha net görebilirsin. Line aracıyla resimdeki şeklin düz bir köşesinden başlayarak şeklin hatlarını çiz. Muhtemelen bu şekli bir pervaz olarak kullanmak istiyorsun bunun için pervazın bulunacağı yeri Line aracıyla çiz tabi bu bir kapı çerçeveside olabilir nasıl istiyorsan. Line aracına Sweep modifierını ekle, Sweep modifier önce bellirli bir geometrik şekli oluşturacaktır sen resim üzerinden oluşturduğun şekli Sweep modifierına atamak için modifierın ayralarından Use Costum Section seçeneğini işaretle sonra hemen altındaki Pick düğmesini kullanarak önceden çizdiğin şekli seç. Eğer herşeyi doğru yaptıysan istediğin model ortaya çıkacaktır bundan sonra oluşturduğun modele kaplamanı atayabilirsin.




Kusura bakma konunun Maya bölümünde açıldığını görmedim :D yinede silmiyorum Maxta aynı sorunla karşılaşanlar olabilir diye . Mayada objeyi oluşturmak için yukarıda anlattığım gibi şekli Line ile çizebilirsin daha sonra çizdiğin şekle paralel olacak şekilde şeklin kopyasını oluştur ve Loft ile iki şeklin bir katı obje oluşturmasını sağlayabilirsin. Sweepe benzer bir seçeneği daha olması lazım ama şu anda kullandığım bilgisayarda Maya yüklü değl ancak akşam bakıp cevap verebilirim.

İyi çalışmalar.............


http://deman3d.blogspot.com/
2011-10-07 13:32:59 Edit:2011-10-07 14:04:49
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
valla hocam maya`ya ait
kraterAhmet Taner

valla hocam maya`ya ait hiçbir şey bilmiyorum malesef. eve vardıysanız, biraz daha açarak anlatırsanız çok müteşekkir olurum.


2011-10-07 21:11:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Peki ama baştan söğlüyorum
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Peki ama baştan söğlüyorum Maya`da modelleme yapmak okadar basit değil. 3dMax gibi istediğin Modifierı hemen şıp diye bulamazsın. Neyse başlangıç düzeğinde bilgin olduğunu farz ediyorum. Bir video hazırlıycam yazarak anlatması oldukça uzun sürer.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-10-07 21:25:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Şimdi videoda ses yok
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Şimdi videoda ses yok bende mikrofon olmadığı için o nedenle burda yazıyorum ne yaptığımı.

http://www.youtube.com/watch?v=FCPbkatdcuM

1. Maya`da yeni bir sahne aç daha sonra Space tuşuna basarak Perspektif görünümünden çık. Şekli çizeceğin düzlemin view portunu seç Top, Front veya Side view. Maus seçtiğin view portun üzerindeyken tekrar Space düğmesine tıkla bu sayede seçtiğin view port görüntüyü kaplayacaktır.

2. Videoda gördüğün gibi view portun hemen üstünde görüntüye resim eklemen için bir düğme var onu kullanarak geometrik şeklin olduğu resmi seç. Seçtiğin resim o düzleme back ground image olarak atanacaktır resmin x,y,z kordinatlarına göre tam merkezde olmadığını görüyosundur. Görüntüyü düzeltmek için view portun hemen üstünde View yazısına tıklayarak ilk seçenek Select Camera yı seç. Camera seçili durumda iken maya menüsünün sağ üst köşesinde Show Chanel Box düğmesine tıklayarak seçili kameranın Chanel Box menüsünü aç ve bu menüden İnputs sekmesinin altındaki centerX, Y, Z deyerlerini 0 olarak deyiştir. CenterY sekmesini seçerek ( seçildiğinde yazının mavi olması gerek ) mausun orta düğmesini ( zomlamak için kullandığın ) basılı tutarak mausu aşağı yada yukarı haraket ettir. Bu haraketle resmin Y düzleminde haraket ettiğini görüceksin. Resmi üzerinde çizim yapabileceğin bir şekilde bırak.

3. View portun hemen üstündeki menüden Curve yi seç. Seçtiğinde hemen altındaki menünün değiştiğini görüceksin bu menüden en sondaki Bezier Curve Tool seçerek resmin üzerindeki şekli videodaki gibi çiz. İlk başlangıç noktan ile son noktan arasında boşluk bırak bu kısmı daha sonra videoda gördüğün gibi en üst menüdeki Edit Curves kısmından Open/Close Curves Modifierını kullanarak kapatıcaksın. Modifierın doru çalıştırmak için hemen sağ kısmındaki kareye tıkla ve Modifierın ayarlarını açabileceğin pencereyi aç ve bu menüdeki Blend seçeneğini işaretle Aply yada Open/Close düğmesine tıkladığında modifier çizdiğin şeklin ilk ve son noktasına yeni bir çizgi ekleyerek birleştirecektir.

4. Çizdiğin şeklin resimdeki şekille aynı olmadğını görüyorsundur, bunu düzeltmek için yuvarlak olan kısımlara denk gelen noktaları Şhift tuşu basılı tutarak seç ( Sanırım önce mausun sağ tuşuna tıklayarak Control Vertex, noktaları seçmeyi etkinleştirmen gerektiğini hatırlatmalıyım )ve yine Şhift tuşu basılı durumda iken mausun sağ dümesini tıkla. Çıkan menüden Bizare yi seç bu seçtiğin noktaların dairesel bir şekil almasını sağlar. Vertexleri oynatarak resimdeki şekle en uygun şekilde ayarla.

5. Şekli tamamladıktan sonra Perspektif görünümünü aç ( 1 nolu adımdaki uygulama ). Çizdiğin şekli seç ve Shift-D tuşlarına bas bu sayede şeklin bir kopyasını oluşturursun, kopyayı çizdiğin düzlem yönünde istediğin kadar bir mesafeye taşı. Çizdiğin şekil ve kopyasını seç ve videoda gördüğün gibi Surface menüsünden Loft modifierını kullanarak modeli oluştur. Ortaya çıkan şekil oluşturulduğu çizgilere hağla bağlı olucaktır.

Bukadarı yeterlidir şimdilik artık bu şekli istediğin gibi kullanabileceğin bir modele dönüştürmek için bundan fazlasına ihtiyacın var ama önceden de dediğim gibi Maya nın modelleme araçları biraz karışık ve Max`ta ki kadar işi basitleştirecek araçlar yok. Umarım bir faydam olmuştur.

İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-10-07 23:22:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Teşekkür ederim.
osenverOsenverAvatar

"4. Çizdiğin şeklin resimdeki şekille aynı olmadğını görüyorsundur, bunu düzeltmek için yuvarlak olan kısımlara denk gelen noktaları Şhift tuşu basılı tutarak seç ( Sanırım önce mausun sağ tuşuna tıklayarak Control Vertex, noktaları seçmeyi etkinleştirmen gerektiğini hatırlatmalıyım )ve yine Şhift tuşu basılı durumda iken mausun sağ dümesini tıkla. Çıkan menüden Bizare yi seç bu seçtiğin noktaların dairesel bir şekil almasını sağlar. Vertexleri oynatarak resimdeki şekle en uygun şekilde ayarla."

Bunu arıyordum video ve yazım olarak anlatman da büyük bir yüce gönüllülük.Eline,emeğine sağlık.


http://3dilimkurgu.wordpress.com/ ***
2011-10-08 11:29:24
  • Offline
  • Erkek
  • http://3dilimkurgu.wordpress.com/
{islemler}
bende bir ekleme yapayım
nDynamic

bende bir ekleme yapayım

bende bir ekleme yapayım arkadaşın anlattıklarını tamamlamak için, 1 : top görünümde iken kartonpiyerin gideceği yolu çiz. örneğin dikdörtgen ise curve ile başla (curve degree : 1 linear olsun (iki kere üzerine tıklarsan sağda çıkar) bitiş için 4 cü kenarı çizme onu edit curve/ open_close yap otomatik birleştirsin son kenarı. 2: front görünümden kartonpiyer kesitini çiz (video da arkadaş gösterdi.) 3: önce kesiti sonra yolu seç extrude seçeneğini kullan. surface/extrude.. işlem tamamdır. bu arada nurbs olarak extrude ettiğinde render alınca köşeler siyah çıkabilir en iyisimi sen extrude ayalarındaki nurs seçeneğini polygon olarka değiştir :)

2011-10-08 12:10:55 Edit:2011-10-08 12:17:43
  • Offline
{islemler}
Tamamladığın için teşekkürler.
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Tamamladığın için teşekkürler.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-10-08 13:11:11
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !