Genel Konular : Yeni başlıyorum yardıma ihtiyacım var

Yeni başlıyorum yardıma ihtiyacım var
BurakSenBurak Şen Avatar

Merhaba.Başlıkta belirttiğim gibi bu sektöre yeni başlıyorum ve önümde 4-5-6 yıllık bir eğitim sürem var tabi bunun 2 yılı okul diğerleri ise farklı eğitimler belkide yurt dışı eğitimi fakat birçok yeni başlayan insanda olduğu gibi benimde birkaç sorunum var ve en büyük sorunum hangi program üzerinden gitmeliyim? Abiler benim asıl amacım karakter modelleme, oyun tasarımı üzerinde 10 yıl içinde profesyonel olmak istiyorum ve istek,azim gerçekten var ama tekrar ediyorum program üzerine sıkıntı yaşıyorum ben 4 yıldır 3Ds max e başlamak istiyordum ama elimdeki pc 6 yıllık ve 700 liraya aldığım bişe olduğu için imkansız oldu :D şuan 5,500 TL bütçem var alıcam artık ve başlıcam şimdi dediğim gibi hangi program üzerinden gitmem gerektiğini bilmiyorum aklımda şunlar var araştırdım biraz ;

1-3Ds Max
2-Zburh
3-Unıt3D (Vallaha programlama da öğrenmek istiyorum ama 2 si çok zor :D)

Evet benim kafamda bunlar var :d sizinde önerilerinizi,fikirlerinizi almak istiyorum


2016-06-02 15:29:12
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Zaten kendine güzel bir
Seke

Zaten kendine güzel bir yol belirlemissin kardeşim.Programlama ya vakit ayiramazsin diye birşey yok bence onuda götürebilirsin ama belli bir sınırın dışına çıkma.Yani bir 3d program ve photoshop artı bir oyun moyoru örneğin unity veya unreal bildikten sonra zaten oyun yapabilmek için programlama öğrenmek şart.Problem işe şu.Hangi program hangi firma ve ünvan.Birçok firma maya kullanır.Oyun motoru olarak bence unreal.Programlama kısmı ise firmalarda ayrı bir durum yani ben 3d artistim dersen zaten sana oyun programlatmazlar.Ancak tekil calisicam ve firma beni ilgilendirmiyor diyorsan o kısmın kararı sana kalıyor.
Bir firmada calisicam diyorsan
Maya mutlaka öğren (her ne kadar ülkemizde oyun firması az olsada)
Kendine fazla yüklenmek iyi değil ama şu da mümkün hem 3dsmax hem maya
Hem unity hem unreal hatta cryengine
Photoshop hemde programlama, bu senin kapasitenle ilgili zaten zamanla kapasitende artacaktır kendin ogrenmek isteyeceksin bir noktada sadece 3d yetmiyor programlama öğrenmem şart diyeceksin.Ancak bilki eğer firmada çalışmak istersen sadece biri üzerine gitmen daha kolay ve mantıklı.Ya 3d artist ya da programcı.Ikisini birden yapabilirsen ne mutlu sana.


2016-06-02 16:52:43
  • Offline
{islemler}
Hocam öncelikle yorum yazdığınız
BurakSenBurak Şen Avatar

Hocam öncelikle yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum.
Programdan başlayalım hocam hem MAX hem MAYA mevzusu ne bilim bilgim yok çok araştırdım yıllardır soruyorum hangisi herkes farklı şeyler söyledi fakat 2 Side ana program yani ne bilim 2 si birden hem zor hem fazla olur diye düşündüm ilk başlarda MAX ve Cinema4D olarak hesapladım daha sonra o zbursh oldu şimdide sen maya demişsin :DDD

Diğer konu şirket mevzusu hocam TR de şirket olmadığı için mecburen kendi başımızayız hani Prof olarak programlama bilmesemde başlangıç seviyesi olarak öğrensem çok iyi olur.Ama yabancı bir ülkede çalışıcaksam tek bir noktada Prof olmak daha mantıklı :d

Neyse dediğim gibi henüz yeniyim hatta yeni bile değilim o derece zamanla oturacak taşlar


2016-06-02 17:22:57
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Aynen ama gerçekten iyi
Seke

Aynen ama gerçekten iyi bir yol belirlemissin kendine zbrush şart değil.Karakter modelleme özellikle düşük poligon karakter modelleme ve rigleme önemli.Zaten yeni oyunlarda en önemli kısım gerçekçi texture oluşturmak.Örneğin skyrim çok düşük segment sayısına sahip bir oyun ancak textureler mükemmel.Ve zaten yurtdışında herşey bir şeye ayrılır.Karakter modellemeci ayrı texture artist ayrı.Zbrush işine yaramaz diyemem tabi gene skyrimde kullanıldı bolca.Ancak benim tavsiyem max bilen mayada öğrenir veya tam tersi.Cinema4d ye sakın girme.Bir konuda uzmanlasip yurtdışına cikicam diyorsan character artist olmak istiyorsan ona yoğunlaş.Bence en zevklisi level designer.Çok geniş bir dünya.Önemli olan adım atman tabi başlamadan önce yolu seçmen şart.Hangisi?


2016-06-02 17:48:20 Edit:2016-06-02 20:51:37
  • Offline
{islemler}
Hocam teşekkür ediyorum sanırım
BurakSenBurak Şen Avatar

Hocam teşekkür ediyorum sanırım yolu seçiyorum 3D Max ve maya :Dd ben karakter modelleme üzerine geçicem işte tek sıkıntı pc kaldı şimdi :d onuda hallederim dediğinizi yapacam hocam 2 program da usta olucam kafaya soktum bunu ama bir sorum var level designer nedir?


2016-06-02 18:02:37
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Zevkli olması önemli zevksiz
BurakSenBurak Şen Avatar

Zevkli olması önemli zevksiz olup parası çok olan bişe istesem kafamı kendi alanım mekatronik e yöneltirdim :d


2016-06-02 18:03:05
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
karakter modelleme
serkanmertserkan mert

karakter modellemede en önemli araç kurşun kalem ve bol miktarda kağıtdır , bu nedense hep atlanıyor aslında işin püf noktası bu , resim bilgisi olmadan fazla mesafe alman mümkün değil ancak hobi olarak uğraşırsın .

bol bol karalama yapman lazım resmin mantığını ve tekniklerini öğrenmeden bu iş olmaz ,program olarak 3ds max tavsiye ederim bunun bi çok nedeni var saymak uzun sürer , zbruh karakter modelcisi için olmazsa olmazdır bunu geçiyorum bu saten zorunlu , oyun motoru olarak unreal engine çok öenmli zira şirket politikası unreali windovs gibi tekelleştirmeye dönük bunuda programı ücretsiz dağıtarak yapıyor bu sayede kullanıcı ve kullanım alanını genişletmeyi hedefliyorlar ki işide yarıyor , aynı zamanda çok gelişmiş ve halen daha geliştirilen ucu açık geniş bi program, unreal oyun dışında animasyon gibi render işlerindede kullanılıyor biz bile işimiz oyun olmadığı halde unreali takip eden ve kullanan kişileriz

ama senin seçtiğin alanın en önemli aracı kalem ve kağıttır bol bol çizim yapman lazım , resim bilgini geliştirmedikçe fazla yol alamazsın .


2016-06-02 18:49:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Serkan hocam öncelikle teşekkür
BurakSenBurak Şen Avatar

Serkan hocam öncelikle teşekkür ederim.

Kurşun kalem mevzusunu biliyorum hocam birçok tasarımcı karakteri 3 Boyuta dökmeden önce ras gele kötü bir çizimde olsa önce kağıda çiziliyor biliyorum yani zbrush çok düşündüm fakat şunu hiç araştırmadım zbursh ta yapılan bişeyi 3Ds MAX te açabilir miyiz? Unreal konusunu araştırıcam ben Unit3D en çok kullanılıyor sanıyordum ama bu anlattığın gibi ise farklı tabi


2016-06-02 20:52:29
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Level design diye arat
Seke

Level design diye arat googledan hatta bir iki örnek vereyim :)

https://youtu.be/WqZEyE9RQ6s
https://youtu.be/cUfMqnbo5A4
https://youtu.be/Qa2wEURJFTE

Bu arada gördüğün gibi herkesin fikirleri farklı olabiliyor Serkan arkadaşım zbrush olmazsa olmaz demiş karakter modelleme için.Doğru ancak karakter modellemede uzmanlaşmak için olabilir fakat oyuna aktarması zahmetli olduğu için en ideali benim fikrim max veya mayada çok iyi "oyun karakteri" çizmeyi ogrenmen.Ki bununla ilgili birçok ders mevcut digital tutors gumroad udemy youtube vs.


2016-06-02 21:03:30 Edit:2016-06-02 21:17:32
  • Offline
{islemler}
Digitaltutors.com dan zaten senelik
BurakSenBurak Şen Avatar

Digitaltutors.com dan zaten senelik tam üyelik alıcam hocam :d o site kafamda udemy yi de araştırayım bende zbursh tan yanaydım fakat ben 3Ds MAX e %90 öncelik vericem


2016-06-02 21:32:10
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !