Genel Konular : skectup pencere açma

skectup pencere açma
volkan270volkan özdemir

arkadaşlar skecthup da yuvarlak yüzeylere pencere en kolay yoldan nasıl açılır?


2016-02-01 13:21:22
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Aşağıdakileri uygulamadan önce modelin
fasuto53Fatih Avatar

Aşağıdakileri uygulamadan önce modelin bir yedeğini mutlaka alın.
Not: Solid Tools araç çubuğu tam sürüm yazılımda mevcuttur. deneme sürümlerinde sadece kesiştirme işlemi yapılır.

Sırasıyla yöntemleri ve kullanım yerlerini şöyle açıklayayım.

Düz yüzeylerde normalde pencere açarken Penceremizi çizip seçiyoruz ve component yapıyoruz (klavyeden G ile) create component penceresinde seçenekler arasında Glue to seçip "cut opening" seçimini deneyebilirsiniz. Bunun videolarına youtube`den bakmanızı tavsiye ederim. Tam olarak nasıl çalıştığı aklımda değil ancak pencere kapı gibi kısımları yerleştirdiğiniz yeri belirlenen profile göre kesmeye yarayan bir seçenekti.

Neyse bildiğim yöntemlere gelince:
Şanslıysanız ya da temiz bir çiziminiz varsa Solid Tools araç seti işinizi çözecektir. Burada trim aracı ile önce kesici nesneyi sonra da kesilecek nesneyi sırayla seçerek işinizi halledebilirsiniz.

Burada ilk kriter her iki nesnenin de grup veya component olmasıdır. (iç içe component veya grup olmamalı).

Diğer kriter ise çizimin temiz olması eğer gruplar düzgünse hala sorun çıkıyorsa muhtemelen iki yüzey arasında veya gereksiz bir yerde modele fiziksel anlamda gerçek etki etmeyen bir çizgi (çapak) vb. bir fazlalık vardır.

2. kriter genelde bu durumu göz önününde bulundurmadan hazırlanmış modellerde sağlanamaz ve solid tools araç setindeki seçenekler işe yaramaz.

Bu durumda da yapabileceğiniz son seçenek (benim akılıma gelen standart bir yöntem başka yok) kesecek ve kesilecek nesneleri gerekli pozisyonlarda üst üste bindirin, tıpkı solid tools ile işlem yapacakmış gibi. (bunu yaparken nesnelerden birini grup yaparsanız taşıma esnasında yüzeyler birbirine yapışmaz) konumlandırmayı hallettikten sonra grup yapmışsanız grubu explode edebilirsiniz. Şimdi iki nesneyi de kesilecek yüzeyleri ile seçelim (fare ile süpürerek veya üç kez tıklayarak) ardından seçili kısımlara sağ tıklayıp "intersect faces" > "With Selection" seçimini yapın. yüzeyler kesiştirilmiş olacaktır. artık fazlalık yüzeyleri tek tek seçip silebilirsiniz. Bu işlemin son adımında With Model seçeneği de bize sunulur eğer bunu seçerseniz sahnenizdeki tüm kesişimler hesaplanmaya çalışır. Gerekmedikçe kullanmayın.


2016-02-01 22:17:23 Edit:2016-02-01 22:20:47
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
teşekküer
volkan270volkan özdemir

çok teşekkürler...:))


2016-02-03 00:13:11
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !