Genel Konular : Modelleme Konusunda Soru

Modelleme Konusunda Soru
furkankurt1FURKAN KURT

Herkese kolay gelsin, selamlar. Yardımınız için teşekkür ederim.
Nurbs ve Poly modelleme tekniklerinden hangisi diğerine göre profesyönelleşmek için uygundur? Ben ileride Maya da kullanmak istiyorum. Hangisinde profesyonelleşmeliyim? İkisi hakkında da bilgi sahibi olmam şart mı?
Hayırlı Akşamlar...


2011-09-16 23:50:34
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
nurbs modelleme programını genellikle
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

nurbs modelleme programını genellikle endüstriyel tasarımcılara öğretiyorlar rhino - alias desing gibi poly zaten malumunuz bu sık sık tartışılan max mi maya mı, zbrush mu döver mudbox mı veyahut da solidworks mü inventor mü catia mı hangi programı seçmeliyime benzer bir konu :D

aslına bakarsanız hepsi aynı işi modelleme yapıyor ama tekniklerin birbirine göre artı ve eksileri var. siz kendiniz belirleyin.

Max (poly modelleme) ile de araba modelleniyor alias desing (nurbs modelleme) ile de ama hangisi daha iyi modeller derseniz işte o noktada ben yorum yapmıyım :) kızanlar olabilir.


MODO, rhino
2011-09-17 00:09:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
hmm. teşekkürler. melkor hocam,
furkankurt1FURKAN KURT

hmm. teşekkürler. melkor hocam, poly modellemede ilerleyeceğim nasip olursa... :)


2011-09-17 00:18:20
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ben program öğrenme konusunda
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

ben program öğrenme konusunda açık fikirli olunması taraftarıyım eğer mekanik modelleme yapmayı düşünüyorsan youtube üzerinden Alias desing diye bir arat ilginç modelleme videoları ile karşılaşacaksın :D vay buı iş poly ile bu kadar kolay yapılamaz dediğin bile olacak


MODO, rhino
2011-09-17 00:22:28 Edit:2011-09-17 00:23:17
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Erkan Hocam, baktım da
YasarTasYaşar TaşAvatar

Erkan Hocam, baktım da Alias`a, harika görünüyor.
Acaba bu program ile ilgili görüş belirtmek isteyen, bilgisi olan var mı? Yoksa başka yere mi konu açmalıyım ?
Sevgiler...


2011-09-17 00:52:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ben organik modelleme alanında
furkankurt1FURKAN KURT

ben organik modelleme alanında olmak istiyorum. sizce poly benim için uygun olur mu?


2011-09-17 00:53:02
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bu program güzel ama
ulasdenizulaş deniz

Bu program güzel ama korkunç poligon üretiyor. Ayrıca max`e attığınızda, korkunç poligon çıkarıyorlar. Ben Inventor ile birlikte kullanıyordum biraz, felaket derecede kasıyor bilgisayarı. kusursuz yüzey oluşturuluyor, özellikle de cad dosyalarının üretimde kusursuz yüzey sağlaması için. Daha çok ürün tasarım ve görsellerinde kullanılır. Aşırı esnek bir modelleme tekniği var. tut ve çek gibi. biraz mudbox gibi. bu programları kullandığınızda, render için showcase gibi program kullanmak daha elverişli, Max`e göre. Inventor` e bir eklenti olarak krulabiliyor. 3 farklı sürümü var. Surface-automotive ve düşük versiyon bir diğeri olarak.açıkçası 3d işine pek gelmez. Ama ürün tasarımı ve görselleştirme için ideal.


2011-09-17 01:11:43
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Aslında bu programlar, Max
ulasdenizulaş deniz

Aslında bu programlar, Max gibi poligon mantığı ile çalışmazlar. Çok daha farklı bir çalışma mantıkları var. Sadece Max için ihraç ettiğimizde, onun diline çevrilirken poligonlaşıyorlar. Bunun için bu programların dosyalarını "Sat" dosyası olarak kaydedersek, özellikleri fazla bozulmuyor. Sat ve İges dosya biçimleri özelliklerini fazla bozmaz. Solidworks-Inventor-Catia-Revit-Archicad ve benzerleri bu türden programlardır.


2011-09-17 01:20:43 Edit:2011-09-17 02:19:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
1.Soruya geri dönecek olursak
ETezerErgin TEZERAvatar

1.Soruya geri dönecek olursak ":)" Nurbs ya da Nurms arasındaki farkı araştırmak lazım. Poly modelleme basit anlamda Mekanik modelleme olarak kullanılabilir. Siz nesnenize Nurms (turbosmooth ya da meshsmooth) verdiğiniz zaman mümkün olduğunca Nurbs (vertex ağırlıkları baz alınır) `e benzemeye çalışır. Bugün ikinci defa aynı örneği vericeğim ama Balıkçı Ağı`nı incelerseniz Nurbs ve Nurms`ü daha iyi algılarsınız.
Ama hepsinin temelinde Vertex yatar. :)) Bu forumda, bi zamanlar yazdım diye hatırlıyorum Vertex`in 4 Hali vardır diye... Ama nereye kaybolmuş bulamadım doğrusu !!!
2. MAya MAx XSI Yakında hepsi tek paket olur zaten :) Modelleme tekniği olarak Hem Poly hem de Nurms`ü üzerine Patch, Blob, vs. vs. vs Ne varsa öğrenmelisin... Ben sadece Şu tekniği bilirim dersen Ekmek Yiyemezsin üzgünüm...


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2011-09-17 02:29:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Aliasda zaten basit
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

Aliasda zaten basit bir render motoru var, ama sunumlar için showcase isimli programla kullanılması tavsiye ediliyor yüksek poligon üretmesi normaldir. Gugıl amcanın yönlendirdiği bir sayfada güzel eğitimler var idi bulayım iletirim.

buldum ahada

http://www.carbodydesign.com/tutorials/3d/alias-studio-tutorials/


MODO, rhino
2011-09-17 09:21:14 Edit:2011-09-17 09:41:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !