Genel Konular : Low-Poly modelleme ile neden kimse ilgilenmiyor?!

Sayın DTuGur birileri
AgozeOğuzhan

Sayın DTuGur birileri gelsinde öğretsin demek 3D ile uğraşan insanların söyleyebileceği en abes şeylerden birisidir.Hangimize bu işleri bir başkası öğretti?

ETezer sektörün gelişme vakti geldi geçiyor bile..Ayrıca bunlar var(genel konuşuyorum);

Hiç sanmıyorum ki hemen yaparım diyenlere parayı verseler next-gen ortalama kalitede bir low-poly modeli parayı aldıktan hemen sonra üretmeye başlayabilsin.İnsanların sizin mimari görselleştirmelerinize çok basit yaklaşımlarla gelmesi ne kadar sinir bozar bilirsiniz.Burada da aynısı geçerli.Tamamen ayrı bir dal olan game-art`ın yurtdışında bir sürü okulu vari.Ama buna rağmen piyasada çalışanların %70 kadarı bu işi kendisi öğrenip işe girmiştir.

Ayrıca tek motivasyonunuz para ise zaten girmeyin bu işe.(Aslında tüm 3D dünyasından ayrılın,bence)

TR3D`den daha aklı başında mesajlar beklerdim.Tuhaf bir şekilde ulaşdeniz hariç herkes Berkay abi ile sataşma içine girmiş.

Bu arada kendi portfoliomu da koyayım buraya sonra bu kim ki buraya konu açtı demesinler: http://igi.carbonmade.com/ Henüz çok iyi değilim ama en azından birşeyler yapıyorum,değil mi?

Bakın şu olabilir.İngilizce sorunu yaşadığınızdan tam öğrenemiyor olabilirsiniz.Maalesef bu sektörde İngilizce şart zaten,olabilecek en global olaylardan biridir oyun geliştirme.Çünkü müşteri kitleniz tüm dünya.







iği
2011-10-28 19:48:48 Edit:2011-10-28 19:57:10
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Sevgili İzzet arkadaşım,
drummerMurat AydınAvatar

Sevgili İzzet arkadaşım,

Burada kimse sizin ve ya ekibiniz yaptığı işi anlamsız ve ya hoş olmadığını söylemiyor. Buradaki sıkıntı şu 3d sektör olarak ülkemizde hala çok zayıf bir konumda yapılan işler ve alınan fiyatlarda takdir edersiniz ki buna paralel Bu işleri yurtdışındaki muadil işlerle aynı düzeyde yapan arkadaşlarımı tenzih ederim. Sizin yaptığınız iş Türkiye geneline vurduğumuzda 3d içinde gene çok spesifik bir dal olarak kalıyor Hal böyle olunca tabiki size tuhaf gibi gelen tepkiler ve eleştriler olur lütfen bunu anlamaya çalışın. Sanırım burada Ergin arkadaşımında değinmek istediği nokta bu yoksa Low poly nedir yapılır çok basit işler onlar dediğinden değildir diye tahmin ediyorum. Arzın düşük olduğu sektörümüzde bu gibi işlerde hem yetişmiş eleman bulmak hemde bu işleri yürütmek kolay değil bu vesile ile sizi takdir ediyorum lakin bir taraftan da ülkemizde daha önceden denenmiş ve yeterli başarıyı sağlayamamış oyunlarda bu konulara bakışımızı etkilemiyor desek yalan söylemiş oluruz. Gerçi siz çok daha farklı bir noktadan bakıyorsunuz olaya bence tespitiniz yanlışta değil illa EA gibi olmamıza gerek yok.

Şimdi size kişisel deneyimimden bahsetmek istiyorum. 1 sene kadar önce yeni kurulan bir şirkette Lowpoly modeller olarak işe başladım. İş sahipleri Bu iş için fikriniz olması açısından söylüyorum sadece yazılıma 80.000 dolar para yatırdılar. Workstationlar, 3d scannerlar ve diğer giderleri söylemiyorum bile 15 kişilik bir ekibimiz vardı. İşin içeriğinden tam olarak bahsedemiyorum atmış olduğumuz imzalar ve fikrin korunması yüzünden 5 sene kadar konuşmamamız şirket dışına kesinlikle yaptığımız işleri çıkarmamamız gerekiyordu. Ben normalde freelancer olarak kazandığımdan daha az paraya sadece bu işlerde gelecek gördüğüm ve de sevdiğim için 9 ay kadar 1200tl gibi bir fiyata çalıştım. Sonuç 9 ay sonra geldiğimiz noktada finansörlerden kaynaklı sıkıntılar sonucunda şirket kapanma noktasına geldi ve dağılmak zorunda kaldı. Bunu neden mi anlattım şu yüzden siz bir işe 300.000 dolar (kişisel tahminim) gibi bir para yatıracaksınız ve bu iş bir noktaya varmadan bitecek. Bu işlerin ne kadar zor ve de büyük finansman gerektirdiğini herkezin hem anlamasını hemde sizin bu konuda hangi strateji ile ilerlediğinizi merak ettiğimden bu konuyu sizle paylaştım. Umarım herşey göründüğü gibi güzel ilerliyordur. Bunu bütün samimiyetimle söylüyorum bu oyunun başarısı hepimizi en az sizin kadar sevindirecektir.

Ayrıca size özel olarak lowpoly model satışlarının nasıl olduğu konusunda fikirinizi almak isterim sizi özelden rahatsız edebilirim :))


Mr. Rendersson
2011-10-28 22:23:58
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Aferin size o zaman
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

Aferin size o zaman :)


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2011-10-29 00:19:45
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
 DTuGuR tatmin öyle değil
AgozeOğuzhan

 DTuGuR tatmin öyle değil böyle yapılır: http://www.tr3d.com/galeri/ 

 İstersen portfoliomun çıktısını al tuvalet kağıdı olarak kullan umrumda olmaz.Ben linki 1.ci sayfada firkete'nin low-poly örnek istemesinden dolayı ve başka kişilerin benim hakkımda aklında soru işareti kalmaması için koydum.Yani eğer bu işe hiç girmemiş birisi olup da bu konuyu açsam nasıl olurdu sence?Ayrıca karşımdaki kişinin yetkinlik seviyesine göre konuşmak gerek olduğunu düşünüyorum.Şu anda seninle olduğu gibi..

 Berkay abi listeyi hazırlamış zaten.Dediğim gibi parmakla sayılacak kadar azlar.Listeye beni de ekleyebilirsiniz.Samimi olarak bir şey öğrenmek isteyen hiç kimseyi geri çevirmem bildiğim kadar yardımcı olurum.

 İşin beni rahatsız eden yegane yanı hiç kimsenin WIP kısmına render amaçlı olmayan low-poly çalışma koymaması.Sorumun kaynağı bu sayılabilir aslında.Neden ilgi yok meselesiydi.Maalesef TR3D bu konuda pek tatmin edici cevaplar öne süremedi(oyun sektörünün dışında ama 3d sektörünün içinde olan kişilerden bahsediyorum).

 

 


iği
2011-10-29 00:53:29
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Neden zannetmiyorsun? Daha nekadar
koray1Koray Kocatürk

Neden zannetmiyorsun? Daha nekadar ilerlenebilir?


CHARACTER ART ONLINE PORTFOLIO www.koraykocaturk.com
2011-10-30 11:32:09
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.koraykocaturk.com/
{islemler}
bencede
HakannetHakan Kuru

metalhuck666 adlı arkadaşa hak veriyorum çok haklı genellikle herkes bi 3dengine kullanıyor sırf kaliteli oldugu için ama ilerlemeye gelinçe iş agırlaşıyor sonunda herşey tam düşünülüp iyi planlanmadıgından belli bir süre sonrada duraklayıp en sondada iptal dahi olabiliyor herşey kalite degildir oynanabilirlik sıfır hata ile her bilgisayarda performasnlı şekilde çalışabilmeside önemlidir ve ben şuan game maker ve u3d ile 3d yarış oyunu yapıyorum birkaç ay sürdü vakit oldukça geliştiriyorum ve inanın bana sadece kod olarak geliştiriliyor model olarak basit tasarlıyorum yinede aylar sürüyor bunun birsürü sistemleri var ama ben önceden düşündügüm ve altyapıyı ona göre geliştirdigim için tek başıma bile iyi ilerlemeler yapabildigimi görüyorum modelimi kendim yapıyorum kodumu kendim yazıyorum testlerimi kendim yapıyorum iki dil seçimi dahi var ingilizce ve türkçe bu dil dosyalarını dosya sisteminden kendnizde düzenleyebilirsiniz ama bende unity gibi unreal gibi şeyler kullansaydım bu kadar önemli can alıcı dinamik bir oyun yapamazdım sadece yüksek kaliteli mekanlar yapıp dururdum en önemli şey kalite degilde oynanabilirlik oda kodlama bilgisine ve problemlere farklı açılardan çözümler üretebilme yetenegine baglı bence...


www.hakannet.deyiz.biz
2011-10-30 12:07:28
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !