Diğer 3D Programları : Modellemelerimde oluşan üçgen poligonlar benim başarısızlığımmı?

Modellemelerimde oluşan üçgen poligonlar benim başarısızlığımmı?
blenderbizErsin KıymazAvatar

Modelleme yaparken artık sürekli üçgenlere tamamlıyorum ve bu durum artık beni rahatsız etmeye başladı.Bu durum normalmidir modellemnin gereğimidir yoksa kendimi geliştirerek 4 kenarlı poligonlarlamı modelleme yapmalıyım ?


1 Kilo Demir Ağırdır
2013-09-09 22:35:40
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Üçken poligonlar mümkün olan
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Üçken poligonlar mümkün olan en az miktarda kullanılmalıdır. Özellikle organik modellemede çizgiler seçildiğinde kesintisiz bir döngü oluşturması istenir. Animasyonlarda karakterin eklem yerlerinin bükülmesi esnasında üçgen poligonların yüzeyleri istenmeyen deformasyonlara neden olur, aynı olay T vertex olarak adlandırılan bir vertex noktasının 4 ten fazla çizginin kesişmesinde görülür. Organik objelerin dışında kullanıldığında render esnasında üçgen poligonun yüzey üzerinde istenmeyen bir parlama yada yansıma sorunu gibi yüzey bozulmasına neden olabilir. 3dMax ta objeyi en kaba şekilde modelledikten sonra objeye MSmoth yada TSmoth uygulanır, bu iki modifier objeyinin köşelerini çizgilerin akışları doğrultusunda 2 ye bölerek belli bir yumuşaklık sağladığı için modifieri obje üzerinde kapattığınızda üçgen poligonlar otomatikman 4 gen olurlar. Aynı durum diğer 3D modelleme programları için de geçerli olabilir bundan emin değilim tecrübe edilmesi gerek.


İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2013-09-10 00:02:31
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !