Genel Konular : low poly soruları :(

low poly soruları :(

arkadaşlar aşağıdaki resimde bir low poly model var. Bu modelin üzerindeki yazıların bazılarını anlayamadım, low poly model ile uğraşan varsa veya oyun sektörüyle uğraşan varsa aşağıdaki resmin üzerindeki yazıları açıklayabilir mi ?

http://img829.imageshack.us/img829/4116/lancetank.jpg



332 tris (x2 for outline)
buradaki x2 for outline tam anlayamadım. yani 332 * 2 = 664 tris var ve bunun 332`si outline olması için mi yapılmış ???

64x texture derken 64*64 çözünürlüğündeki bir texture`dan mı bahsetmiş ?

unpaletised ??? bu tam olarak ne anlama geliyor ???

sanırım buradaki tek anladığım 332 tris olayı o da daha oturmuş değil :D


2013-03-05 18:28:06 Edit:2013-03-05 18:29:32
  • Offline
  • Erkek
332 tane üçgen polygon
D3DSeyit Ali YAPRAKCI

332 tane üçgen polygon var. 2x outline 2 pixel kalınlığında modelin çevresindeki siyah çizgi. 64x64 çözünürlüğünde platsiz texture.


seyitaliyaprakci.blogspot.com
2013-03-05 20:03:09
  • Offline
  • Erkek
Unpalletized diye bir terim
AgozeOğuzhan

Unpalletized diye bir terim hiç mi hiç duymadım.64*64 minnacık bir textür kullanılmış.Zaten çok düşük poligonlu minimalist bir tasarım,çok da hoş aslında.Pikselli görünümden bahsetmiş olabilir çünkü textür filtrelemesi kapalı.Belli bir boyutun altında yapılıyorsa filtreleme kapatılır böylecce blurlu görünümden kaçınılmış olunur.Piksel art tarzı.

Modelin etrafındaki çizgileri(outline) yapmanın bir yolu şöyle:Mevcut modeli kopyalayıp sonra modeli biraz şişirip genişletip poligonlarını ters çeviriyorsun.Sonra ona tamamen siyah renk verip orijinal modelin üstüne koyarsan nereden bakılırsa  bakılsın etrafında siyah bir çizgi görünür.Doğal olarak poligon sayısı ikiye katlanır.Şöyle ki:

 


iği
2013-03-06 00:09:04
  • Offline
  • Erkek
wow güzel bir teknik,

wow güzel bir teknik, iyiki bu resimi görmüşüm ve iyiki bu soruyu sormuşum :)
teşekkürler.

low poly modellerde ve oyun modellerinde unwrap mapleri ayarlarken, şöylede bir sıkıntım var,
uv`ler üstüste getiriyorum böylesi daha işime geliyor o modele göre
bunu yapmak ne kadar sakıncalıdır ?

ve oyun modelleri üretilirken renk paletleri kullanıyormusunuz ? bu renk paletlerinden örnek varmıdır elinizde ? unpaletising kavramı sanki bana renk paleti kullanmadım kafama göre renklendirdim manasında gibi de geliyor ?


2013-03-06 10:13:25
  • Offline
  • Erkek
gif dosyalarının kendi paleti
D3DSeyit Ali YAPRAKCI

gif dosyalarının kendi paleti olur. genelde eski oyunlarda palet kullanılır. 256 renkli resimlerde sanki daha fazla renk varmış gibi gösterir. mesela atari(nes oyunlarında, ilk süper mario gibi) oyunlarında 4 renk var. ama daha çok renk varmış gibi görünüyor.


seyitaliyaprakci.blogspot.com
2013-03-06 12:22:48
  • Offline
  • Erkek
4 renk derken ,

4 renk derken , 4 rengin açık koyu tonlarını kullanarak 256 renk elde etmekten mi bahsediyorsunuz ?

peki bizlere bu renk paleti işi ne kazandırabilir ?
oyunlarda milyon renkler kullanmak yerine kullandığımız renkleri bir palet haline getirip renk tonlarını oluştursak ?
modellerin kaplama dosyaları küçülmüş böylece oyunların boyutları küçülmüş ve dolayısıyla oyunların hızları da artmış olur mu?



2013-03-06 13:21:50
  • Offline
  • Erkek
birde bazı modellere dikkat

birde bazı modellere dikkat ediyorum sanki gölgesi ile birlikte modelleniyor. Mesela modeliyaptık diyelim altına altıgen, sekizgen bir plane koyup siyah renk attık mı gölge niyetine kullanılır mı ? yoksa ben mi yanlış anlıyorum.

Hatta otomobil modellerinde daha kolay , direk 2 triangle `a sahip bir plane.


2013-03-06 13:24:21 Edit:2013-03-06 13:25:06
  • Offline
  • Erkek
eski oyunlarda fazla renk
D3DSeyit Ali YAPRAKCI

eski oyunlarda fazla renk kullanılamadığı için o şekilde yapılıyordu. şimdi palet kullanmaya gerek yok. textureleri jpg yaparak küçültmek mümkün. textureler küçük olursa oyun hızlanır.

plane kullanarak gölge yapmak mümkün. ama zemin düz değilse gölge yerin dibine girip çıkar. yapılacak oyuna bağlı.


seyitaliyaprakci.blogspot.com
2013-03-06 13:51:51
  • Offline
  • Erkek
Sorduğunuz soruların çoğu kullanacağınız
JackyMehmet GüvenAvatar

Sorduğunuz soruların çoğu kullanacağınız oyun motoruna bağlı. Mesela, eğer kullanacağınız motor dinamik ışıklandırmayı desteklemiyorsa bahsettiğiniz sabit gölgelendirme yapılabilinir, veya mobil platformlar için yapılacak bir oyunsa performans açısından o tekniğe başvurulabilinir.


www.mehmetgvn.com
2013-03-06 13:58:44
  • Offline
  • Erkek
arada yukarıda sorduğum unwrap

arada yukarıda sorduğum unwrap map olayı kaynadı ama tekrar sorayım,
unwrap map düzenlenirken (tam emin değilim unwrap editöründe düzenlediğimiz o poligon yapılara ne deniyor ama sanırım uv olması gerekiyor ) uv`lerin üstüste binmesi de oyuna göre kullandığımız oyun motoruna göre değişiklik mi gösterir. Yani yine sonuçta bu da mı bize bağlı ?


Peki low poly yaparken dünya da bir standart yok mu ? low poly yapacaksan şunları yapmalısın , özellikle de satmak istersen ? diyebileceğiniz ya da unity3d`de veya udk`da modeli yaparken texture kaplarken şunları mutlaka yapmalısın ?


2013-03-06 14:30:25
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!