Acemi Köşesi : 3ds Max Ölçülü Çalışma

3ds Max Ölçülü Çalışma

Merhabalar
Örneğin bir dikdörtgen prizmanın üstüne delikler açacağımızı düşünelim.
Bu delikler üstten ve soldan ölçülü konumlanmalıdır.
Yani soldan 2cm üstten 5cm gibi.
Bu ve buna benzer durumları göze alarak 3ds max`ta bu şekilde ölçülü çalıştığımda herhangi bir araç olmadığı için(Move Transform ve taper araçları hiç kullanışlı değil) çok vakit kaybettiriyor.
Herhangi bir teknik, araç vs var mı acaba?


2017-01-04 15:54:01 Edit:2017-01-04 16:21:30
  • Offline
  • Erkek
Referans çizgilerle işini çözebilirsin.
Paranistserkan toydemirAvatar

Referans çizgilerle işini çözebilirsin. Yada direk olarak autocad ile entegre bir şekilde çalışabilirsin.


TURKISH CARGO ILE GELEN MAILI HEMEN SİLİN ARKADAŞLAR. İÇİNDE ÇÖZEMEYECEĞİNİZ BİR VİRÜS VAR: DİKkATLİ OLUN:
2017-01-04 16:33:32
  • Offline
  • Erkek
yok
drekonNecmi DemirkeserAvatarDükkan sahibi

3dsmax teknik çizim programı değildir, özellikle autocad gibi programlarla kıyaslanırsa çok aciz kalır.

Bu sebeple mümkün olan ayrıntılı çizimleri başka programda yapıp File > Import komutu ile alıp zeminde kullanmak iş görür. Extrude vb. komutlar autocad çizimlerini tanıyacaktır.


yield return new WaitForEndOfFrame(); anim=GetComponent<Animator>();
2017-01-04 17:56:00
  • Offline
  • Erkek
3ds Max`e SketcUp`tan geldiğim

3ds Max`e SketchUp`tan geldiğim için ölçülü çalışmaya alıştım.Çok zorlanıyorum Max`te bu işlemlere.
Teşekkürler


2017-01-04 21:51:50 Edit:2017-01-04 22:27:56
  • Offline
  • Erkek
plugin
drekonNecmi DemirkeserAvatarDükkan sahibi

Bazı ek pluginler ile iş bir miktar çözülüyor,
fakat autocad çizimini bilen için: hiç değmez.


yield return new WaitForEndOfFrame(); anim=GetComponent<Animator>();
2017-01-05 15:12:22
  • Offline
  • Erkek