3ds Max : mirror komutu ile kopyaladığım nesne şeffaflaşıyor. Neden?

mirror komutu ile kopyaladığım nesne şeffaflaşıyor. Neden?
çizgici

Mirror komutu ile kopyaladığım nesne çizim alanında çalışırken görüntüsü tam.
Render aldığımda ise nesnenin arkası var baktığım taraf görünmüyor. Neden olabilir.

Bir sorum da; bazı arkadaşlar soru sorduğunda önce ara diye belirtiyorsunuz böyle bir soru sorulduğunu hatırlamama rağmen bulamadım. Acaba arama nasıl yapılıyor bunu da tarif eder misiniz.

Teşekkürler...


2013-04-27 14:17:35
  • Offline
{islemler}
mirror yaparken bazen normallerini
KediEti7ümit ülkerAvatar

mirror yaparken bazen normallerini de ters çeviriyor. hangi durumda niye çeviriyor bilmiyorum benim de başıma geliyor. modifier olarak normal modifier atayıp flip normals derseniz düzelecektir eğer sorun buysa.


2013-04-27 15:03:52
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
denedim oldu
çizgici

Teşekkür ederim.
Normal modifier i uyguladım flip normal seçili geldi. Şeffelık kayboldu.


2013-05-03 21:38:11
  • Offline
{islemler}
normal/ flip Normals sonuç vermiyor
çizgici

Daha önce mirror ile ikizini aldığım üniteler Normal komutuyla düzeldi. Fakat şimdi Normal komutu işe yaramıyor. Ne yapmalıyım.


2013-12-18 18:39:58
  • Offline
{islemler}
Normal komutu başarılı ama nesne simsiyah
çizgici

Normal komutu başarılı ama nesne simsiyah

Normal komutu ile perde kanadı görünür hale geliyor ama doku veya renk atayamıyorum. Simsiyah görünüyor. Ekte çizimimi ekledim.

2014-06-28 23:11:27
  • Offline
{islemler}
mirror komutu sonrası render problemi nasıl çözülür.
çizgici

mirror komutu sonrası render problemi nasıl çözülür.

Merhabalar; Bir türlü çözemediğim sorunum. Mirror ile koltuğun sağ bacağını kopyaladım ama renderda siyah görünüyor. Normal komutunu da evirip çevirip denedim sonuç bu. Nasıl düzelir?

2015-07-05 11:27:05
  • Offline
{islemler}
Reset XForm
portoDeniz ErtanAvatar

Bu problemle ilgili kısmi bir çözüm buldum. Mirror komutuyla nesne oluşturulduktan sonra top penceresine geçip çekiç sembolüyle belirtilmiş "Utilities" sekmesindeki Reset XForm aracı çalıştırılıp ardından yüzeyleri "Flip Normals" komutuyla ters çevrilirse yüzey normalleri olması gerektiği şekile geri dönüyor.

Yalnız dikkat edilmesi gereken çok önemli bir nokta var. Mirror komutuyla instance olarak kopya nesne oluşturulursa kullanılan bütün komutlar normalleri doğru olan esas nesneyi de etkileyecek, dolayısıyla kopya nesne düzelirken bu sefer esas nesne bozulacaktır.


2017-07-06 10:18:59
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !