3ds Max : Max modellemede oluşan kara lekeler

Paranistserkan toydemirAvatar

Onlar leke değil gölge, ayrıca bazı yuvarlak ve oval parçalarda radiusun dönüşünü tam değildi kırık kırık yaptığında, köşegen gibi gözükür smooth yada başta balık kokmasın diye önlemini alırsan, açtığınız konu hiç bir şekilde hata yada hataya yol açan bir durum değil. Configure viewports `tan shadows tickini kaldır yeter. 3d ekranın da görmek istemediğin gölge yansımalarını görmüş olmazsın.


Kolay gelsin.


2016-12-16 09:27:50
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.zmorrrdesign.com.tr
{islemler}
Sorun arkadaşların dediği gibi

Sorun arkadaşların dediği gibi sahnedeki default ışıklardan kaynaklı oluşan gölgeler. Bu son derece normal. Skylight ekleyip veya herhangi bir ışık kaynağı, renderda yeni koyduğun ışıklara göre gölge oluşur. Ben skylight koydum senin sahnene renderda sorun çözüldü fakat sahnede aynı gölgeleri görmeye devam edersin. Realistic göster seçeneğini seçip illuminate with scene light seçeneğini seçersen(bunu da printscreen ile yolladım) sahnenide max`in default ışıkları ile değilde sahnede bulunan işıkların oluşturduğu gölgeler ile görebilirsin.

Dikkat edersen gönderdiğim renderda default ışıklarla yeni oluşturduğum silindir objesinde de aynı gölgeler oluşuyor.

Umarım anlatabilmişimdir, yoksa sormaya devam et:)

İkinci olarak sorununla bir alakası yok ama çalışmanı orjin noktasında veya yakınında yaparsan daha doğru olur.

En son olarak Çok fazla edge kullanmana gerek yok modellerken bu işi zorlaştırır

Tekrar bir sorun yaşarsan buralardayız..


2016-12-16 14:03:30
  • Offline
{islemler}
Söylediğiniz yöntemlere baktım denedim,
recep-yazicirecep yazıcı

Söylediğiniz yöntemlere baktım denedim, teşekkürler.


2016-12-24 19:21:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !