3ds Max : masa bacağı modelleme konusunda yardım

masa bacağı modelleme konusunda yardım
trfeg_55Zübeyir DemirciAvatar

aşağıdaki linkte bir masa bacağı var bunu modellemem gerekiyor loft ile ve poly modelleme ile denedim ordaki gerçekliği tutturamdım yardımcı olur musunuz ??
şimdi bazıları git baştan poly modelleme öğren demesin zaten biliyorum ama bu modelde takıldım belki yorgunluktan.
şimdiden yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum

http://i53.tinypic.com/2yzd7q9.jpg


!# The FeG #!
2011-08-20 14:23:03
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
komple modelleyip, yani 360
YasarTasYaşar TaşAvatar

komple modelleyip, yani 360 derece modelleyip, sonra 3/4`ünü kes, sanırım böyle olabilir. En azından ben böyle bir yol izlerdim.
Kolay gelsin...


2011-08-20 15:16:51 Edit:2011-08-20 15:17:33
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
lathe ile denedim ama
trfeg_55Zübeyir DemirciAvatar

lathe ile denedim ama gerçeğe pek yakın olmadı daha farklı ne deneyebilirim ??


!# The FeG #!
2011-08-20 15:18:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
http://i56.tinypic.com/2h6egqa.jpg resimdeki profilleri
ulasdenizulaş deniz

http://i56.tinypic.com/2h6egqa.jpg

resimdeki profilleri kullanarak loft uygula
LOFT:
compaund object < loft

profilleri çizerken rectangle, kenar ölçülerini gir, köşelerinde ovallik istediğimiz için radius değeri ver. profiller tamam. loft için de bu profilleri seçip birleştirebilirsin.


2011-08-20 15:28:13 Edit:2011-08-20 15:35:45
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ulaş bey dediğinizi önceden
trfeg_55Zübeyir DemirciAvatar

ulaş bey dediğinizi önceden yapmıştım ama kırıklar oluyor o yüzden istenileni yapamıyorum kaldı ki bu çalışma bir kataloğa konulacak problemsiz olması gerekiyor


!# The FeG #!
2011-08-20 15:33:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
o zaman editable poly
ulasdenizulaş deniz

o zaman editable poly box yapıp turbo smooth uygula. belirttiğim profillerin yerlerinde biraz vertex ve edge çalışman gerekir.

turbo smooth kullanırken biraz uğraşman gerekebilir


2011-08-20 15:37:30 Edit:2011-08-20 15:39:44
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
uğraşacağım o zaman biraz
trfeg_55Zübeyir DemirciAvatar

uğraşacağım o zaman biraz teşekkür ediyorum


!# The FeG #!
2011-08-20 15:39:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
http://i53.tinypic.com/2s142dg.jpg bu şekilde bir
ulasdenizulaş deniz

http://i53.tinypic.com/2s142dg.jpg
bu şekilde bir deneme yaptım
edgelerle biraz uğraşırsan istediğini elde edersin. sol tarafta poly`nin turbosmooth uygulanmamış hali var


2011-08-20 16:01:35
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ulasdeniz
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

Ben baktım tamam ama lükens ayaklarda iç bükey yer zıvana payından sonra dış büyükeye paralel konumda olur.


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2011-08-20 16:15:57
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ben kabaca gösterdim, bazı
ulasdenizulaş deniz

ben kabaca gösterdim, bazı edglerle oynayarak istediğini elde eder. keskin kenar istediğin yerlerdeki edgelere yeni bir edge yaratıp yaklaştırman gerekir. edgleri loop halinde seçip kaydırırsann her şeyi ayarlayabilirsin. bu yöntem üzerine çalış elde edersin. bunun en sağlıklı yolu aslında masa ayaklarının ön ve yan görünüşlerini bulmak olacaktır. o resimleri ekrana atıp istediğin gibi çalışabilirsin elimde öyle resim olsa sana çalışmanı yapıp gönderirim ama 2010-2012 max formatında ya da diğer formatlarda.


2011-08-20 16:24:17 Edit:2011-08-20 16:25:06
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !