3ds Max : Gamma & LUT Correction

evet. 2.2 olmalı. ama
muratyilmazMURAT YILMAZAvatar

evet. 2.2 olmalı. ama öncesinde materyal editörede hazırlamalısın ki süprizlerle karşılaşma.

http://www.murat-yilmaz.com/3dhane/?p=794

incelemeni tavsiye ederim.


3dhane.com ///// murat-yilmaz.com
2011-10-11 00:19:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
teşekkürler
aslanhayrihayri aslan

teşekkürler.


2011-10-11 14:05:01
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Murat Bey, teşekkür
Querorz

Murat Bey, teşekkür ederim. Ayarları değiştirmek üzere girdim verdiğiniz linke fakat şöyle bir şey kafamı karıştırdı şimdi de. Input gamma ve output gamma nın olması gereken değerler her kaynakta farklı verilmiş. Input 2,2 , output 1,0 yapanlar var, ikisini de 2,2 yapanlar var, ikisini de 1,0 yapanlar var. Hangisi uygun benim için? Neye göre karar vereceğimi bilemedim.


2011-10-11 14:05:23
  • Offline
{islemler}
Gamma 2.2 diğer adıyla
anarchydronebaşar bostancıAvatar

Gamma 2.2 diğer adıyla linear workflow aslında önemli bir konu. Arkadaşlar zaten anlatmış gerekliliğini. Fakat bir not, bazı arakdaşlar soluklaştığını söylüyor. Eğer normal şekilde aydınlattığınız bir sahneyi linear workflowa çevirirseniz elbette solma ve patlama olacaktır. Çünkü siz gama 1 için aydınlatma yapıyorsunuz ve bu oranlar 2.2 için çok fazla kalıyor. Eğer tamamen gama 2.2 sahnesinde materyal, texture ve ışık ataması yaparsanız bir sorun kalmaz. Peki faydası ne bunun? 5 ışık koyarak aydınlatacağınız sahneyi bazen 1 ışıkla aydınlatabilirsiniz.

*Yalnız Vray frame buffer gama 2.2 olarak algılamıyor bildiğim kadarı ile renderları, o yüzden curve editor ile ufak bir ayar çekmek gerekli.

http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gamma_01.htm

bu linkte herşeyi ayrıntısı ie anlatmışlar, çok faydalı.


http://basarbostanci.blogspot.com/
2011-10-11 14:06:00
  • Offline
  • Erkek
  • http://basarbostanci.blogspot.com/
{islemler}
Çok teşekkürler Başar
Querorz

Çok teşekkürler Başar Bey. En sonundaki bir yazı son noktayı koymama yaradı.
Ya input gamma`yı 2,2 yapıp bırakmak ya da her seferinde materyal çağırırken 2,2 olması gerektiğini tekrar tekrar belirtmek gerekiyor. Umarım doğru anlamışımdır.


Alıntı:
Now you have two options for dealing with textures:
- each time when you load a texture, specify it`s gamma in the bitmap loader
- in the gamma & lut preferences, set input gamma to 2.2, so all your textures will be loaded as gamma 2.2 textures.


2011-10-11 14:31:38
  • Offline
{islemler}
aynen öyle. output değiştirme
muratyilmazMURAT YILMAZAvatar

aynen öyle. output değiştirme 1 kalsın.


3dhane.com ///// murat-yilmaz.com
2011-10-11 14:44:05
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Çok teşekkürler. Oldukça önemli
Querorz

Çok teşekkürler. Oldukça önemli bir şey öğrendim sayenizde :)


2011-10-11 21:52:18
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !