3ds Max : Gamma & LUT Correction

Gamma & LUT Correction
KamilXYZKamil Kuzguncu

merhabalar

arkadaşlar şu linkte http://forum.donanimhaber.com/m_39482715/tm.htm gamma ve lut correction hakkında bir yazı var, ayarları yaptım renkler çok açıldı ve soluklaştı

acaba bu ayarın faydası nedir ben bunu kavrayamadım beni aydınlatırsanız sevinirim


öğreniyorum öyleyse varım ...
2011-09-01 11:41:58
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ayarlarıyla oynayın istediğiniz kaliteye
öğrenci66Arzu ŞevikAvatar

ayarlarıyla oynayın istediğiniz kaliteye gelene kadar...sanırım renderin genel aydınlatması ile ilgili...


http://arzusevik.wixsite.com/detay/blank-cjg9
2011-09-01 17:41:48
  • Offline
  • Bayan
  • http://arzusevik.wixsite.com/detay/blank-cjg9
{islemler}
malzeme atarken kullandığınız bitmaplerin
ulasdenizulaş deniz

malzeme atarken kullandığınız bitmaplerin tonlaması, aydınlık karanlık parlaklık solgunluk ayarları ile ilgili. sadece birmapler için. diğer malzemelerde değişiklik yapmaz. ( bildiğim kadarıyla)


2011-09-01 19:37:10
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ya ben bu ayarı
KamilXYZKamil Kuzguncu

ya ben bu ayarı yaptığımda fark ettiğim şey şu oldu sadece, bütün renkler ve resimler 2 kat açıldı yani parladı ve soluklaştı, ama doğrusu bu mu acaba onu çözemedim, tam anlamıyla şuna yarar diyebilen kimse yok mu acaba?


öğreniyorum öyleyse varım ...
2011-09-02 09:16:10
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Windowsta kullanılan görüntü dosyalarının
BrendibadesiAlişan BaharAvatar

Windowsta kullanılan görüntü dosyalarının gamma değeri 2.2 dir. Şayet 3D Studio Max ta bu değeri kullanmazsanız, kullandığınız bitmapler ve alınan render olması gerekenden daha farklı çıkacaktır. Windows değilde MacOS X kullanıyorsanız gamma değeri 2.2 den farklıdır. Bu daha çok program ile Windows arasında uyum sorunu çıkmasını engeller(tabi ki görüntü dosyaları bakımından).


Larsin, babasının ve bu adamların neden bu durumda olduklarını biliyordu. Dökülen gözyaşlarının kendisi için olduğunu biliyordu. Anlamadığı birşey vardı ki o da neden burada olduğuydu. Öldüğünü biliyordu. Buna yemin edebilirdi.
2011-09-02 19:51:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
yani max ın gamma
KamilXYZKamil Kuzguncu

yani max ın gamma ayarını 2.2 yaparak içeri aldığımız resimleri "aslında olduğu gibi" mi almış oluyoruz ?


öğreniyorum öyleyse varım ...
2011-09-02 20:30:16
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Anlatılan ders türkçe kaynak
kalimbaMahmut BAYRI

Anlatılan ders türkçe kaynak olması açısından faydalı, girişi güzel ancak sona doğru başlığın dışına çıkmış durumda.

İlk zamanlarda alışmanız zor olacaktır. Alıştığınız renkleri yeniden bulmanız bile gerekebilir. Yalnız unutmayın, ileride bu size çok faydalı olabilir.

Buradan sonraki kısım tonlama (güzel /istenilen sınırlarda gözükmesi için yapılan ayarlar) konularına giriyor. "Gama düzeltmesi" diye tabir edilen konu güzelleştirmek için değil bir yanlışlığı düzeltmek için kullanılıyor. "Gama ayarı" ile güzelleştirmek için oynamak düzeltmeye girmiyor. Bu düzeltmenin temel amacı eldeki resmin/görselin veya seçilecek rengin düzeltmeye uğramamış halini programa (3dsmax, maya vs.) göstermektir, daha sonrasında ürettiği resmi görsel elde edilen ortamların (tarayıcı, fotoğraf makinesi, kamera vs.) yaptığı düzeltmeyi uygulamaktır.


2011-09-02 22:01:12 Edit:2011-09-02 22:02:45
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Bende konuya bildiğim kadar
cgahmetchessmasterAvatar

Bende konuya bildiğim kadar ıile cevap veriyim . Gamma ayarları sizin 3ds max ve monitörünüzün arasındaki ilişki açısından önemlidir. Bu neden önemli sizin ekranda görünen resim diğer ekranlarda daha açık yada daha karanlık olabilir.Monitörler kullanıldıkça fabrika ayrlarındaki değerlerde sapmalar olur , bu yüzden gamma ayarlarında monitör kalibrasyonu çok önemlidir bununla ilgili software yazılımlar var gamma değerinizi bulmaya yarayan , profosyonel manada gamma ayarı için hardware donanımlaara ihtiyacınız vardır. Bitmapler -renkler gamma ile çalışırsanız hepsi değişir. Windowsda 2.2 olan Gamma değeri Mac bilgisayarlarda 1.8 dir. Gamma ile çalışıyorsanız Vrayde Colr Mapping kısmındada Gamma değerini 2.2 girmeniz lazım. Renklerde değişim olduğu için Gamma 2.2 RGB değerlerini kullanacaksınız yada Standart renklere Vray Color yardımı ile (orda gamma değeri var) 1/2.2= 0.454545 girerseniz Standart renklerde olmasını isteediğiniz RGB değerlerinin Gamma 2.2 karşılığını bulabilirsiniz. Gamma ile çalışıyorsanız color map exponential yada reinhard ise Gamma 2.2 ile render alıp tiff yada png ile kaydetmeniz lazım - yada Linear ile render alıp exr kaydedip photshopda gamma ile oynamak lazım. Gamma işi size kalmış Gamma ile çalışanda çok çalışmayanda biraz tarz meselesi - Benim bildiklerim bu kadar biraz uzun oldu kusura bakmayın ....


Bu işte iddalı değil sadece istekliyim.
2011-09-07 16:22:25
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Açık görünmesi doğru
PMBlntBülent Taşdelgen

Gamma and LUT correction kutucuğu ve yandaki materyal editörü etkile kutusu tiklendiğinde materyal editörde renk açık görünüyor. Bunun böyle görünmesi doğru. Aksi taktirde sahneye ışık eklediğimizde renderda materyaller çok açık çıkıyor. ışık değerini kısmak veya kamera ayarlarıyla oynamaklada çözülemeyen, gerçekçiliği etkileyen önemli bir ayar die biliyorum.


2011-09-08 15:04:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Gama değerlerinin 2,2 olması
Querorz

Gama değerlerinin 2,2 olması gerektiğiyle ilgili dökümanlara rastlıyorum sıkça.

Bu dökümanlardan yararlanarak ayarlarımı 2,2`ye çektim fakat renderlarda ciddi renk solmaları ve parlaklık meydana geldi.

Ayrıca iddia edilenin aksine Gama ayarları 2,2 olarak değiştirilmeden alınan renderlar printer çıktısında ya da photoshopda karanlık görünmemekteydi.

Fakat daha fazla tartışmaya gerek yok. Burdaki üstadlarımıza soruyorum: Gama Correction ayarlarının 2,2 değerinde olması tartışmasız bir şekilde işimize yarayacak mıdır?

Bu konu çok canımı sıkmaya başladı benim artık. Doğrusu neyse yapıp kurtulayım.


2011-10-10 22:59:42
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !