3ds Max : Fotoğraf`daki makam bayrağını en basit hangi işlemle yapabilirim ?

Fotoğraf`daki makam bayrağını en basit hangi işlemle yapabilirim ?
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

Arkadaşlar selam fotoğraf`da olduğu üzere makam bayrağı yapmam gerekiyor çok fazla video izledim çoğu dalgalanan bayrak ben makam bayrağı istiyorum bunu yapmamın basit bir yolu varmı acaba ?


Ben kısaca şöyle uğraştım ama olmadı

1- plane oluşturdum ve segment sayısını yükselttim
2- FFD 4x4x4 uyguladım
3- point`lerden tutarak elimle yapmaya çalıştım

Ama sonuç istediğim gibi olmadı :)

Bunu yapmak için başka bir alternatif yol varmı arkadaşlar ?

Link`te görünen bayraklar gibi yapmak istiyorum


http://www.sahinbayrak.com/images/makambayraklari.jpg


2011-09-01 18:06:56
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
bir plane çiz yine
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

bir plane çiz yine segment sayısı yüksek olsun.bend yada twist ile çevire çevire resimdeki şekle ulaşabilirsin sanırım.hareketli olcak diyosan reactor...


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2011-09-01 18:21:01
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
yok hareketsiz olmasını istiyorum
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

yok hareketsiz olmasını istiyorum dediğinizi deneyeyim saolun teşekkürler


2011-09-01 18:23:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
açıyı nasıl yapmam lazım
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

açıyı nasıl yapmam lazım çözemedim söylemiş olduğun araç çok iyi bir araç aslında farklı şekilde oluyo nasıl bir derece vermem gerekiyo ?


2011-09-01 18:51:56
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Plane oluştur(16*16), reactor`den direk
SpecularÇağıl GöymenAvatar

Plane oluştur(16*16), reactor`den direk üzerindeki vertekxleri fixle, bayrağın ortasına düşük güçte bir wind ekle öyle dene.Animasyonun ortasına doğru istediğine benzer bir sonuç çıkar bu sırada durdur ve gerekli düzenlemeleri yap.


http://cagil.cgarena.com/ http://www.turbosquid.com/Search/Artists/CagilGoymen
2011-09-01 19:22:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
pek kullandığım araçlar olmadığı
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

pek kullandığım araçlar olmadığı için bilemicem nasıl bi açı vericeğini bilgisayarımda şuan render alıyo o yüzden deniyemiyorumda :)
ama çağıl bey`in önerdiği teknik daha sağlıklı bencede reactor ile.
hatta wind yerine vortex kullanırsan ve ayarlarını baya bi kısarsan tam resimdeki gibi bi kıvrılma oluşturabilirsin.


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2011-09-01 19:50:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
birebir aynısı istiyorsan 10
kenokenanAvatar

birebir aynısı istiyorsan 10 dak. içinde yapıp gönderirim


2011-09-01 21:04:18
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
valla yapamadım gerçekten ya
kirmizi-beyazBlue DreamAvatar

valla yapamadım gerçekten ya kenan sen bana yapabilirmisin ? bayraksız halini yollarsan sevinirim birkaç ülkeye ait bayrak eklemem gerekiyor işlemi bitirince bayrakları ben ekleyebilirim

düz bitmiş halinin üzerine bayrakları kolayca oturtabilirmiyim ?
animasyon felan olmayacak zaten


2011-09-01 21:57:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
cloth aracını kullan, bir
Problem

cloth aracını kullan, bir sürü ders mevcut bir kere öğrenirsen bir çok kere yaparsın, başkasına yaptırırsan her zaman yaptıracak adam ararsın, her zaman da kenan arkadaşı bulamazsın!... internette bir sürü cloth dersi var bir çoğu dalgalanan bayrak , senin tek yapman gereken dersi izleyip cloth komutunu öğrenmek , sonrasında genelde wind efekti ile bayrağı dalgalandırmak yerine, gravity ayarları ile oynayarak yer çekimi etkisi oluşturmak, cloth ayarları ile oynayarak da bayrağı oluşturan plane objesinin kalın bir kumaş gibi durmasını sağlayabilirsin, biraz çaba ve emek tavsiye ediyorum sadece.


2011-09-04 02:32:52
  • Offline
{islemler}
Resimde gösterdiğin bayraklar koni
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Resimde gösterdiğin bayraklar koni şeklinde gördüğüm kadarıyla. Sana 2 yol öneririm.

1- Bir koni oluştur sonra resimdeki gibi koninin alt kısmını oluşturacak şekli eldeetmek için koniyi editable poligona çevir, gerkli çizgileri cut aracını kullanarak ekle. İstenmeyen poligonları sil ve UV mapini oluştur sonra istediğin bayrağı malzemeye ata.

2- ikinci yöntem için splain modelleme tekniğini bilmen gerekli. Bundada iki şekilde haraket edebilirsin.

a- Bir daire oluştur istediğin ebatta sonra bu daireyi yukarı doğru kaldırarak kopyala dairenin kopyasının çapını küçült . Dairelerden birini editable spaline çevir ve diğerinide bu splainin bir parçası olacak şekilde ekle ( atach komutu ). Sonra alttaki dairei rotate ile bir açı ver aşağıdan yukarı doğru bakıyormuş gibi. Cross Section kullanarak dairelerin noıktalarını birbirine birleştir ve surface modifierını ata buşekilde yüzeyleri elde edersin. Sonra istersen editable poliye çevir modeli.

b- İkinci olarak aynı işlemleri daire yerine helix oluşturarakta yapabilirsin. Aynı işlemleri tekrarla.

Bu bayrağı elde etmek için birçok yöntem var. Bunlar yeterli olur sanırım.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-09-04 14:47:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !