3ds Max : Gamma Sorunu.

Gamma Sorunu.
BurakBBurak BayramAvatar

Arkadaşlar kaç kere konu açtım daha çözüm adına bir cevap veren olmadı 3ds max 2017 de vray frame buffer görünen gamma ayarları ile kaydettiğim gamma ayarları farklı. Kaydettiğimde koyu çıkıyor gamma and lut gibi bazı yöntem önerenler oldu hiçbiri fayda vermedi internetten curreuntdefaults.ini içine girip output gamma 2.2 yap diye birşeyde buldum ki bende zaten output 2.2 bu sorunu nasıl çözeceğim birisi yardımcı olabilirmi ? Ha birde solidrocks kullanıyorum etkisi olabilirmi ? varsa solidrocks üzerinden nasıl düzeltirim sorunu ? çünkü ben hep öyle kullandım vray ayarlarını solidrocks kendisi düzenliyor oradan değiştirsemde yine birşey farketmicek diye biliyorum.


2017-12-28 15:53:20 Edit:2017-12-31 20:31:48
  • Online
  • Erkek
link
celo34demirhan çelebiAvatar

http://cgblogger.com/3dmax-egitim/gamma-nedir.html

http://cgblogger.com/3dmax-egitim/3ds-max-2014-gamma-problemi.html

bunlara bak , çözüm olmaz ise yine yaz burdan,


Yerinde söz söylemesini bilen,özür dilemek zorunda kalmaz.
2017-12-28 16:06:39
  • Online
  • Erkek
Solid Rock tan kaynaklanır.
alisengunAli ŞengünAvatar

Solid Rock tan kaynaklanır.

Resimde işaretlediğim bölgedeki değeri 2.2 yap bu şekilde kaydet. Düzelecektir. sRGB ve Gamma dan kaynaklanıyor. Solid Rockta sRGB açıksa solidrock kendi değerlerini kullanır. Kapalı ise 3dsmax in değerlerini kullanır.

Mental Ray__Vray__Iray+__Corona_KeyShot
2017-12-28 16:09:54
  • Offline
  • Erkek
ynt
celo34demirhan çelebiAvatar

render setup da
vray
color mapping - advanced seç gamma orada da var
mode kısmından da ayarı yap , biraz uğraş çözersin


Yerinde söz söylemesini bilen,özür dilemek zorunda kalmaz.
2017-12-28 16:10:20
  • Online
  • Erkek
alisengun oldu fakat..
BurakBBurak BayramAvatar

alisengun kardeşim çok saol oldu, peki vray frame bufferın gösterdiği değeri nasıl değiştiririz ? o hep 2.2 de gösteriyor ya normalde kayıt 1 de onu 2.2 yapmayı çözdük peki normal 1 üzerinden kaydederken vray frame buffer da da 1 üzerinden render almasını nasıl sağlarız solidrocks ile ? çünkü 2.2 kaydettiğince genellikle başka monütörler sıkıntı cıkarır dıyorlar doğrumu ? yani ben öyle öğrendim çıkarmazsa bu şekilde devam 1 e ayarlamaya gerek yok tabi.


2017-12-28 19:14:49 Edit:2017-12-28 19:15:43
  • Online
  • Erkek
celo34 sende saol dostum.
BurakBBurak BayramAvatar

celo34 sende saolasın dostum ilgilendiğin için.


2017-12-28 19:21:19
  • Online
  • Erkek
Render Gamma
alisengunAli ŞengünAvatar

Render Gamma

2.2 kayıtta sıkıntı olmaz. Eklediğim resimde 1 numaralı görselde solidrock sRGB açık ve kendi değerlerini kullanır. Kayıt ederken karanlık çıkan çıktıyı 2.2 yaparak düzelte bilirsiniz.Ayrıca dikkatli olun her sahnede 2.2 kayıt edilmez, farklı bir sahnede direkt 2.2 yapmadan kayıt ettiğinizde çıktı düzgün olabilir kontrol edin karanlık olan sahnede 2.2 ile düzelte bilirsiniz. 2 no lu görselde ise SolidRock SRGB kapalı buda demek oluyorki max. veya vray gamma ayarını kullanır. vray veya max gamma neyse o şekilde kayıt edilir. farklı sebepleri ve çözümlerde mevcut şimdilik bu sizin işiniz görür. Selametle

Mental Ray__Vray__Iray+__Corona_KeyShot
2017-12-28 22:13:27
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ederim.
BurakBBurak BayramAvatar

teşekkür ederim.


2017-12-31 20:13:42
  • Online
  • Erkek
söyleyeceğim yolu izlerseniz çıktı
mustfa25mustafa canAvatar

söyleyeceğim yolu izlerseniz çıktı sorununuz ortadan kalkacaktır.
gamma lut ayarlarından 2,2 yi kapatın.

color mapping ayarlarından gamma yı 1 yapın. ve render ı kayıt edin. sonuç istediğiniz gibi olacaktır.


windows 10 pro 64-bit (monster abra a7 v3.1) 8 gb ram (1600 mhz) i7 4710MQ 2.50 ghz 120 gb ssd 1 tb hdd nvidia gtx 860m 2gb -128 bit
2018-01-03 15:46:42
  • Offline
  • Erkek