3ds Max : Ag orgusu - Yuzey bozukluklarini giderme

Ag orgusu - Yuzey bozukluklarini giderme
justforfunEmir Soylu

Merhaba arkadaslar,

Maxte yumusak yuzeyleri modellemeyi deneye yanila ogrenmeye calisiyorum. Asagidaki uydurmaca formu modelledim. Ben boyle formlar icin hep bu sekilde low poly bisey modelleyip uzeine turbo smooth atiyorum. Bunu yapmanin daha dogru bi yolu varsa bilmiyorum. Benim yaptigim sekilde ise yuzeyde istemedigim gerilmeler oluyor.

Internette yaptigim arastirmalar sonunda bu poligon orme isinin tecrubeye ve beceriye dayandigi kanaatine vardim. Bana bu objenin nasil daha dogru sekilde orulebilecegi konusunda yardimci olabilir misiniz? Dosyayi da eklemeye calisacagim. Maksadim elbette uzerindeki yansimanin kivrilip bukulmemesi.

Bir de son olarak, bu tur modellemenin, yani poligonlari ore ore gitmenin ozel bir terimi varmi? yoksa zaten poligonal modellemenin tek yolu bu mu. Eger bunun ingilizce bir terimi varsa bana cok yarari dokunur.

Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.

Foto linki
http://dl.dropbox.com/u/4631418/Capture.JPG
Dosya linki
http://dl.dropbox.com/u/4631418/Deneme.max

Eskiden bu forumda fotograf paylasirdim, bu sefer bulamadim.


2011-08-27 01:13:37
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Cevap icin cok tesekkur
justforfunEmir Soylu

Cevap icin cok tesekkur ederim. Demek istedigini cok iyi anladim. Edge loop diye aratacagim googleda, bu konuda daha cok tutorial izlemem lazim.
Su anda da su tutoriali izliyorum, cok isime yaradi.
http://vimeo.com/10941211 Hard Surface Modeling ile ilgili

Tekrar tesekkurler =)


2011-08-27 02:16:20
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Dosyayi bu linke tekrar
justforfunEmir Soylu

Dosyayi bu linke tekrar yukledim, bu defa max 2010 olarak, daha once neden acilmadi bilmiyorum, 2012 oldugundan belki.

http://dl.dropbox.com/u/4631418/Deneme02.max


2011-08-27 02:20:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
tekniğin farklı isimleri var.
ulasdenizulaş deniz

tekniğin farklı isimleri var. Subsurface modelling de denir. mümkün olduğunca düzgün hizalaman gerekir edgeleri. bir de üçgen poligonlardan kurtulmalısın. ayrıca poligonlar 4 edgeden fazla olmamalı. yani hep dörtgen formda yapacaksın. bir vertex beş tane edge2in kesişim noktası olabilir, ama mümkün olduğunca bunu yapmasan iyi olur. yüzey objesinden çalışmalısın yani plakanın kalınlığı olmayacak. daha sonra kalınlık vermek için shell modifieri kullanacaksın. internette ararken organik modelleme diye arayabilirsin. senin çalışmanda, geçişler çok sert. vertexleri yumuşakça, kaydırıp yay biçiminde sıralamaya özen göster. bir de kenarda bir üçgen var ondan kurtulmalısın


2011-08-27 02:38:03
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
çok kaba şekilde üçgenlerden
ulasdenizulaş deniz

çok kaba şekilde üçgenlerden nasıl kurtulacağının 2 yolunu gösterdim. çizimler berbat ama idare et.

http://a1108.hizliresim.com/11/8/27/2671.jpg


2011-08-27 02:40:17
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
çok kaba şekilde üçgenlerden
ulasdenizulaş deniz

çok kaba şekilde üçgenlerden nasıl kurtulacağının 2 yolunu gösterdim. çizimler berbat ama idare et.

http://a1108.hizliresim.com/11/8/27/2671.jpg

Bu arada çalışmana baktım. kalınlık vermişsin, onu en son yapacaksın. bir de çalışırken o kadar çok yüzeye bölme, mümkünse 1 subdivision çalış, sonra gerekirse arttırısın .biraz düzeltmeye çalıştım ama, artık max kullanmadığımdan (cinema 4d kullanıyorum) pek iyi yapamadım. ama mantığını göstermiş oldum. çalışmanın bence düzeltilmiş hali: ince ayarlar sonra yapılacak

http://hotfile.com/dl/128116841/74b5481/Deneme022.max.html


2011-08-27 02:56:46 Edit:2011-08-27 03:03:34
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Valla cok isime yaradi
justforfunEmir Soylu

Valla cok isime yaradi cizimler, cok tesekkur ederim. Ozellikle ucgenlerden nasil kurtulunacagi. Shelli kullanmadim burada, onunla deneyecegim simdi, muhtemelen daha temiz olacaktir.

O alttaki ucgenin de dort kosesi var ve biraz ona o formu vermeye mecbur kaldim cunku kenardaki o kirilmanin keskin olmasi icin o bolgede birbirine cok yakin iki segment gerekiyordu. Ama daha bu form uzerine calisacagim, bu sistemi kafamda bir oturtursam cogu seyi bu yontemle modelleyebilecegimi umit ediyorum.

Tekrar tesekkur ederim.


2011-08-27 03:01:06
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
gördüm alttaki üçgen değilmiş.
ulasdenizulaş deniz

gördüm alttaki üçgen değilmiş. üsttekini de düzelttim. bir bak istersen yukarıda link verdim.


2011-08-27 03:04:46
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Yuzeyler cok daha akici
justforfunEmir Soylu

Yuzeyler cok daha akici olmuslar, elinize saglik bu ornekten cok sey ogrendim. Kalinligi en son vermek de cok onemli bir bilgi oldu benim icin, bosu bosuna cebellesecektim her degisiklikten sonra.

Tekrar tesekkur ederim.


2011-08-27 03:23:44
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
burada da gösterdiğim yöntemi
ulasdenizulaş deniz

burada da gösterdiğim yöntemi uyguladım bu çok sık kullanılır. resimde karaladığım şekil.


http://a1108.hizliresim.com/11/8/27/3359.jpg


2011-08-27 03:34:55
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !