Reactor ile içbükey cisimler

3dsmax ile animasyon için Concave-içbükey Cisimlerin Animasyonu eğitimi, 3dsmax ile kolayca animasyon yapın.

REACTOR ile Concave-içbükey Cisimlerin Animasyonu



Ders: Basit çizim bilgisi gerektirir.

Ractor ile küp veya küre gibi cisimlerin animasyonu çok kolaydır. ve bu tür cisimlerin hesaplamaları hızlı olduğu için animasyondan çok kolay
sonuç alınır. Buradaki örneğimizde içbükey adı verilen simit veya zincir halkası şeklinde cisim kullanarak animasyon yapacağız.



Sahnemize aşağıda görüldüğü gibi iç içe halkalar yapıyoruz ve Reactor araçlarından RBCollection ekliyoruz.





RBColleciton seçili iken modifier menüsünden Add düğmesine tıklayarak sahnedeki tüm halkaları seçiyoruz.





Daha sonra bu halkaların ağırlık durumları ve özelliklerini ayarlayacağımız Property Editor Penceresini açıyoruz. Hızlı araç seçeneklerini kapattıysanız alt resimdeki menüden ulaşabilirsiniz.







Burada Reactor sistemi çalıştıktan sonra halkaların yerçekimine kapılıp aşağı düşmesini önlemek için halkalardan birini haraketsiz hale getirmeliyiz. Ben en soldaki halkayı seçip aşağıdaki ayarlamaları yaptım. Unyielding seçeneği işaretli ise o cisim animasyon sırasında yerinden haraket etmez (tabii dışardan key yöntemi ile animasyon verilirse haraket edebilir) Ağırlık bu cisim için önemli değil.





Daha sonra diğer halkaların hepsi için aşağıdaki ayarlamaları yaptım... Concave Mesh bu cismin içbükey olduğunu yani içinde delik veya oyuk bulunduğunu belirtiyor. Eğer bir kutu ile animasyon yapıyor olsaydık bu seçeneğin Bounding Box olarak kalması en uygunu olacaktı.





Eğer düşündüğünüz ağırlık Reactor sistemi için eksik yada fazla gelirse size bir uyarı penceresi verebilir. Ağırlık hacimle orantılıdır. 1 metreküp hacimdeki bir cismin 100 gram gelmesi hiçbir durumda mümkün değildir (balon olsa bile) tabii bu uyarıdan sonra yinede devam etme şansınız var. belkide içi gaz dolu bir balon animasyonu yapıyorsunuzdur.





Reactor sistemini izlemek için Preview Animation düğmesine basıyoruz. Bu düğmeyi iptal ettiyseniz bir alt reismdeki menüden Animasyonu önizleme yapabilirsiniz.







Buradaki Preview özelliği sahneyi hızlıca animasyon yapıp size gerçek zamanlı olarak izleme imkanı verir. Create Animation ise ortaya çıkan animasyonu Max sahnesine her bir cisim için Animasyon Key´leri olarak aktarır. Sahneyi kaydettikten sonra artık reactor olmayan bir bilgisayarda bile Animasyon izlenip render alınabilecektir.







Konuyu anladık mı ?

Alıştırma sorusu:

- Halkaların iki ucundaki parçaların haraketsiz kaldığı animasyon yapın. Halka boylarını ve ağırlıklarını değiştirin.
- En baştaki Unyielding halkaya Bildiğiniz basit animasyon tekniği ile haraket verin (Auto Key )

Ekleyen: drekon

eskide kaldı reactor :)
halkaFurkan YILMAZ

eskide kaldı reactor :)


www.furkanyz.com
2012-08-10 04:59:49
  • Offline
  • Erkek
Reactor eklenti mi?
2e3aemrekaracaAvatar

reactor komutu max programlarında yok arkadaşlar sebebi nedir?
eklenti mi?


2015-08-19 13:12:50
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!