UV Map

Kafa UV Map Oluşturma

 Bu derste Texture Editor´ü bildiğinizi farzederek insan kafasının UV mapini oluşturucağız.

1- Primitive->Model->Face Man ile bir insan başı oluşturalım.



 2-Objemiz seçili iken Material->Phong seçerek objemize materyal atayalım.Daha sonra Rendertree de nodes->Texture->Image ile image node oluşturup phong´un diffuse ye bağlayalım.Oluşturduğumuz image node´a girip XY texture Projection oluşturup Image bölümünden beyaz bir resim yükleyelim.




 3-Objemiz seçili iken Right görünüşe geçip polygon mode da resimdeki gibi kafanın arka kısmını seçip Texture Editor´ü açıp Polygon Blending ile Polygon Selection Filter i seçip,





 Planar Subprojection->YZ Object Aligned ile subprojection atayalım.



 4-Oluşturduğumuz Subprojection´ı alttaki resimde görüldüğü gibi texture editor de yana çekelim.




 Şimdi Front Görünüşe geçip resimdeki gibi kafanın yarı polygonları seçip Tools-> Mirror Horizontal ile seçtiğimiz polygonların UV sini ters çevirelim.



 5-  Texture editorde bütün sample ları seçip scale  ve translate işlemleri uygulayıp  resimdeki posizyona getirip Snap  tuşuna basarak sample ları  birleştirelim(Alttaki resimde aynı renk çerçeveler birbirinden ayrılmış vertexleri gösterir.).Props  u aktif hale getirip  Polygon aralıklarını aynı tutmaya çalışalım.







 
6-Edit->Stamp UV Mesh ile UV meshi beyaz resmimiz üzerine basalım.şimdi ister Photoshopu açıp ister BodyPaint programı ile istediğimiz gibi boyayabiliriz.




Ekleyen: BuCKaRoO

DMCA.com