SOFTIMAGE XSI arazi modelleme ve kapl

Weight map ve push deform´u kullanarak çok basit birkaç adımda arazi oluşturma dersi. İnşallah yakında bu dersin devamı olarak arazimize ağa


Sahnemize resimdeki gibi bir grid’le başlıyoruz. Grid’e arazi ismini verebilirsiniz.


Arazi’ye Get > Property >Weight Map  seçeneğiyle weight map veriyoruz. Weight map’in minimum değerini  -1 yapmamız faydalı olacaktır.


Daha sonra araziyi tekrar seçip Modify > Deform > Push operatörünü uyguluyoruz. Açılan penceredeki  “Amplitude” ayarının yanındaki priz gibi butona tıklayıp açılan explorer’dan sırasıyla Polygon mesh >clusters > weight map  seçeneklerinin artısına basıp “weight map”i seçiyoruz.


Amplitude ayarını 5’e getiriyoruz. Daha sonra alttaki menülerden ikinci sıradaki fırça gibi olan butona basıp (ya da “ctrl+3” kısayoluyla) weight editoru açıyoruz. Buradan “add” seçeneğini seçiyoruz ve “w” tuşuna basıyoruz.  Fırçamızın etkisi ve yarıçapını istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Hatta “ctrl+w” kısayoluyla daha ayrıntılı ayar yapabilirsiniz. Sol tıklamayla yükselti, sağ tıklamayla çukur yapabilirsiniz.


Weight map’i ayrıca kaplamayı yaparken de kullanabiliriz. Grid’i seçip Get > Material > lambert’i seçiyoruz. “7”ye basıp Render tree’yi açıyoruz. “Nodes > map lookups > color” ve “Nodes> mixers > mix 2 colors” ile işimize yarar bazı nodeları çıkartıyoruz.  Bağlantıları şekildeki gibi yapıyoruz. Resimler xsi’ın kurulumundan gelen resimlerindendir. “Map_lookup_color”u seçip sol üstten “weight_map” seçeneğini seçiyoruz. Daha sonra da cismimizi seçip “get>property>texture projection> XZ”  seçeneğini seçtiğimizde resimdeki gibi bir render’a sahip oluyoruz.

Ahmet Yasin Kalkanlı

09.2007

Ekleyen: ahyakal

DMCA.com