Çaydanlık modelleme-2

Gövdeyi ve sapı modelliyoruz.

Çaydanlık modelleme-2



16. Gövde kesitimizi çizelim.



17. Gövde kesitimizi ve elipsi seçelim.



18. Rail Revolve    simgesine sağ tıklayalım. Front ekranında kesitin dönme merkezinin


 uç noktasına tıklayıp fareyi bırakmadan yukarı sürükleyelim. Tekrar tıklayalım.



19. Gövde hazır.



20. Front ekranında sapın iç ve dış konturlarını çizelim.  



21. Rounded Renctangle simgesine tıklayalım.



22. Right ekranında; sapın gövdeye bağlandığı yerdeki kesitini çizelim.



23. Rotate simgesine tıklayalım. Dörtgeni seçelim.


 


24. Front ekranında  dörtgenin alt noktasına tıklayalım. Sonra Kesitin üst noktasına tıklayalım. 



25. Kesiti döndürelim.



26. Sweep 2 Rails simgesine tıklayalım.



27. En son dörtgen olmak şartıyla sırayla çizgileri seçelim. Sağ tuşla tıklayalım. Çıkan Sweep 2 Rail Options kutusuna OK diyelim.



28. Demliğin sapı hazır, yüzeyi kapatmak lazım.



29. Cap Planar Holes simgesine tıklayıp,  yüzeyimizi seçelim. Sağ tuşla tıklayalım.



30. Alt kısmının kenarlarını yuvarlasak iyi olur. Fillet Edge simgesine tıklayalım.



31. Kenar çizgilerini sezelim. Klavyeden rakam girelim. (Vereceğimiz değer yuvarlatılmış dörtgenin radiusundan küçük olmalı)



32. Demliğin sapı hazır.


3. ve son dersimiz de demliğimizin ağzını yapıp modellemeyi bitireceğiz.



Hazırlayan: Kadir Karsavul   http://rhinoturk.sitemynet.com

Ekleyen: blueway

DMCA.com