Kaşık modelleme

Rhinoceros ile adım adım kaşık modelleme

Kaşık Modelleme





1. Circle Deformable simgesine tıklayıp top ekranında bir daire çizelim.




2. Control Points on    simgesine tıklayıp tutamaçların gözükmesini sağlayalım.






3. Tutamaçları çekerek kaşığın ağzını oluşturalım. Bu şekil bize referans olacak. İşimiz bitince Esc tuşuna basarak tutamaçların görünmesini engelleyelim.




4. Front ekranında Curve: interpolate Points    ile kaşığın gövde çizgisini çizelim.




5. Üstten görünüşü böyle olmalı& Sonra gövde çizgimizi seçip, klavye ile Ctrl+C ve Ctrl+V  yazıp kopyalanmasını sağlayalım.

6. Gövde çizgisini seçelim. Curve yazısını tıklayıp Hide    simgesine tıklayalım.

 

7. Gövde çizgimizi seçip Control Points on    simgesine tıklayarak tutamaçları referans çizgimize doğru çekelim.

 (Eğer tutamaç sayısı az ise Insert Knot    ile çizgimizin istediğimiz yerlerine tıklayarak tutamaç ekleyelim.
Sonra sağ tuşla tıklayarak tutamaçların eklenmesini onaylayalım.)





8. Çizgimizi referans çizgisine göre hizaladık.


   

9. Ama Right ekranında bir bozulma var.. Tutamaçları tutup yukarı çekelim.




10. Tutamaçları right ekranında referans çizgimize göre hizaladık.




11. Top ekranında  tutamaçları çekerek, kaşığın sapının formunu oluşturmaya başlayalım.




12. Kaşığın sapının formunu çizdik..




13. Perspective ekranında şeklin görünümü böyle olmalı..



14.  Mirror    simgesine tıklayalım. Çizgimizin bir kopyasını çıkartalım.(Osnap kutusunda end satırı çeltikli olmalı)





15. Show Sel simgesine tıklayarak orta çizgiyi görünür hale getirelim.





16. Tüm çizgileri seçelim.


17.  Loft    simgesine tıklayalım. OK diyelim.Kaşığın yüzeyi oluştu. Çizgileri seçip hide simgesine tıklayalım.





18. Extrude Surface    simgesine tıklayalım. Kaşık yüzeyimizi seçip sağ tuşla tıklayalım. Komut satırına  -1 yazıp entere basalım.



19.  Render hali de böyle&

Hazırlayan: Kadir Karsavul    http://rhinoturk.sitemynet.com

13. Perspective ekranında şeklin görünümü böyle olmalı..



14.  Mirror    simgesine tıklayalım. Çizgimizin bir kopyasını çıkartalım.(Osnap kutusunda end satırı çeltikli olmalı)





15. Show Sel simgesine tıklayarak orta çizgiyi görünür hale getirelim.





16. Tüm çizgileri seçelim.


17.  Loft    simgesine tıklayalım. OK diyelim.Kaşığın yüzeyi oluştu. Çizgileri seçip hide simgesine tıklayalım.





18. Extrude Surface    simgesine tıklayalım. Kaşık yüzeyimizi seçip sağ tuşla tıklayalım. Komut satırına  -1 yazıp entere basalım.



19.  Render hali de böyle&

Hazırlayan: Kadir Karsavul    http://rhinoturk.sitemynet.com


Ekleyen: blueway

DMCA.com
tesekkr ederim
vasak69serkan

sagol


Gerçekci ol imkansızı başar...
2013-02-19 23:41:41
  • Offline
  • Erkek