Mental ray Glow

Glow tekniğini kullanarak Farklı ışık etkileri elde etmek mümkündür. İşinize yarayacağını düşündüğüm Küçük bir örnek.

Mental ray kullanarak çeşitli ışık etkilerini kolayca yakalamak mümkündür özellikle şehir dekorasyonu ile ilgili arkadaşların sıkca yonelttiği sorulardan olan örneğimizi dikkatle inceleyip uygulamalarını tavsiye ediyorum.

Birinci aşamada Sahnemizi oluşturup yazımızı yazıyoruz ve Shift´e basılı tutarak yazımızın bir kopyasını çıkarıyoruz. Sahnemizin herhangi bir noktasınada 1 adet "Skylight" yerleştiriyoruz
Kopyaladığımız yazımızı diğer yazımızın arkasına yaklaştırıp sahnemize yerleştiriyoruz.

Şimdi F10 tuşuna basıp Render sekmesini açıyoruz ve "Assingn Renderer" Menüsünü açıp" Production" kısmından Mental ray Renderer´i işaretleyip Render motoru seçimimizi yapıyoruz.
Indirect Illımination Butonuna basıp "Final Gather" Kısmını aktif ediyoruz (ışaretli kısımlar defeult ayarlar olup sahne yoğunluğu ve ışık etkilerine göre azaltılabilir yada arttırılabilir bu sahne için yeterli olacağı düşüncesi ile aynen muhafaza ediyorum)
Renderer Butonuna basıp Sampling Quality kısmından Gerekli Pixel Ayarlarını yapıyoruz.
Materyal editorümüzü açıp (M) Standart yazan butona tıklayarak "Raytrace´i" işaretliyoruz.
 Alt kısımda oluşacak yeni ayarkısmından "Luminonsity" sekmesindeki küçük kutucuğa tıklıyoruz.
Açılan kısımdan Glow (lume) yi işaretliyoruz
Gerekli ayarları yapıyoruz ve Kaplamayı aydınlatma için kullanacağımız yazımıza atıyoruz. Bu kısımdan ışık rengi patlama oranı gibi değerleri Ayarlamanız mümkündür


 Sonuç

üst

 


çalışmanın Bitmiş Hali için tıklayınız bitmis.rar
 
 
 

Ekleyen: reques

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!