VRay’de Beyaz dengesi

Merhaba arkadaşlar.Dersimizin konusu Vray fiziksel kamerada bulunan beyaz dengesi ayarı.

white-balans-by-radojuva.jpg

Merhaba arkadaşlar. Benim adım Nizami Mammadov ve bu benim tr3d.com için yazdığım ilk ders. Umarım sizlere faydalı olur ve yazdığım tekniği projelerinizde kullanırsınız. Ben Azeri kökenliyim , bunun için eğer yazılarımda hata yaparsam lütfen kusuruma bakmayın. Eğer her şey yaxşiysa dersimize geçelim :)

Dersimizin konusu Vray fiziksel kamerada bulunan beyaz dengesi ayarı. Bu ayar bize render zamanı akkor lamba, güneş gibi doğal ve suni ışık kaynaklarından oluşan ve gerçekçi olmayan renklerden kurtulmamızı sağlayacak.  Ama Vray ayarlarına geçmeden önce beyaz dengesinin ne olduğuna bakalım?  Böylece iş prensibini daha iyi anlamış oluruz.

Fotoğraf biliminde kamera ile çekilen resimlerde çekim sırasında her şey normal gözükse bile genellikle mavimsi veya sarımsı bir renk farkediliyor. Resmin mavi tonlu çıkmasının nedeni bulutsuz gökyüzü ve floresan lambalar, sarı çıkmasının nedeniyse güneşin şafağı veya akkor lamba olabilir. Çünkü insan gözü ve beyni bir kameradan çok çok daha mükemmeldir.  Bunun için çevrede neyin gerçekten beyaz, neyin beyaz olmadığını daha iyi kavrıyor.  Bir fotoğraf makinasının insan gözüyle kıyaslana bilmesi için en azı 500 megapiksel olması lazım (İnsan oğlunun ürettiği en yüksek megapikselli kameranın 50 megapiksel olduğunu bir dergide okumuştum)

Bunun için fotoğraf çekilmeden önce çevrede neyin beyaz olduğunu fotoğraf makinasına bildirmek için beyaz dengesi ayarı oluşturulmuş. Bu makinaya durumu daha doğru anlamak için yardımcı oluyor. Birçok kameralarda aşağıdaki listede gösterildiği gibi hazır ayarlar mevcut.

7.jpg

Ama bazen bu ayarı elle yapmak daha iyidir. Bu işlem görüntüde tam olarak beyaz olduğunu bildiğiniz herhangi bir beyaz objeyi yakalayıp referans alıyor. Genellikle bu tür bir referans için herhangi bir taşınabilir beyaz obje kullanılıyor, tabi görüntüde beyaz obje olmadığı halde. Ama çektiğiniz sahnede gerçekten beyaz obje varsa, o zaman şanslısınız demektir. Daha sonra kamera ayarı ile beyaz alan tanımlanıyor. Böylece resim insan gözünün gördüğü gibi çıkıyor.

6.jpg

Bu kadar teori yeterli :) Şimdi Vray ayarlarına geçelim. 
Fotoğraf bilimindeki bu tekniği aynen 3D sahnede ’de kullanabiliriz. Çünkü Vray Fiziksel Kameranın ayarları gerçek kameranın ayarlarıyla aynı olduğu için bize bu imkânı sağlıyor. Bunun için yaptığımız sahneye bir beyaz küre ekliyoruz. Ölçüsünün büyük olması önemli değil. Bilgi alacağımız kadar büyük olursa yeterli. VrayPhysicalCamera ayarlarında white balance (beyaz dengesi) olarak Neutral (nötr) seçin. Render yaptıktan sonra Vray Frame Buffer penceresinde  Show pixel information butonuna tıklayın. Aslında bunu render aşamasında light cache hesaplanması zamanıda yapabilirdik, ama işimizi sağlama almak için renderin bitmesini bekleyelim. Render bittikten sonra kürenin en beyaz noktasına mausun sağ butonu ile tıklayın. Piksel İnformation (Piksel bilgisi) penceresinde RGB ölçeğine göre bir değer olacaktır (8-bit satırı). Bu değeri kaydedin.

3.jpg

Aşağıdaki resim beyaz dengesi ayarı yapılmadan render edilmiş. Bunun için duvar şeftali rengine boyanmış. Aslında bunun olamaması gerekiyor.

1.jpg

VrayPhysicalCamera ayarlarına geçelim. Burada siz hazır liste göreceksiniz. Gerçek kamerada olduğu gibi.  Ama biz kendi değerimizi gireceğimiz için Custom seçip custom balance bölümüne daha önceden aldığımız RGB değerini girip render yapıyoruz. Eğer sonuçtan memnun kalmadıysanız, o zaman Whiteness bölümünde rengi biraz koyulaştırın. Ben hep böğle yapıyorum.

4.jpg

İşte sonuç. Renderimiz daha canlı ve daha gerçekçi gözüküyor. Umarım bu ders size faydalı olacaktır.

2.jpg

Bir sonraki derslerde görüşmek üzere. Hoşçakalın!

Hazırlayan: globator (Nizami Mammadov)

DMCA.com
Teşekkürler elinize sağlık...
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Teşekkürler elinize sağlık...


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2013-05-07 14:28:13
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler
thecreepO.güvenAvatar

Dostum, yine harika şeyler paylaşmışsın. Ellerine sağlık. Paylaştıklarının takipçisiyim :)


2013-05-07 23:41:55
  • Offline
  • Erkek
oldukca faydalı bir bilgi
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

oldukca faydalı bir bilgi paylaşım için teşekkürler


www.yunusdayfun.net
2013-05-08 16:41:27
  • Online
  • Erkek
Rica ederim arkadaşlar.
globatorNizami MammadovAvatar

Rica ederim arkadaşlar.


CGblogger.CoM - Bilgisayar Grafikleri ile ilgili blog
2013-05-10 10:45:11
  • Offline
  • Erkek
Eline sağlık...
rotfireCemil T.Avatar

Eline sağlık...


Rotfire
2013-05-10 12:53:19
  • Offline
  • Erkek
eline sağlık güzel bir
billbilal başkayaAvatar

eline sağlık güzel bir desr olmuş


http://bilalbaskaya.blogspot.com.tr/
2013-05-13 09:13:20
  • Offline
  • Erkek
twk
SmegoM.MustafaAvatar

twk


OZ TALEYINI OZUN YAZ
2013-05-18 08:44:40
  • Offline
  • Erkek
cok iyi brid ers
mikayilUmut MORKANAvatar

cok iyi brid ers helalala elinize saglik


kişisel web: http://www.wix.com/mikayil6/umutmorkan
2013-05-25 18:10:59
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler
fatih70Fatih GülbahçeAvatar

Çok teşekkürler önemli bir dersdi emeğinize sağlık


2013-06-01 17:11:55
  • Offline
  • Erkek