Reactor Cloth

reactor Cloth ile çeşitli kumaş animasyonları...

Bu derste çeşitli örnekler üzerinde reactor Clothkullanımı hakkında temel bilgiler verilecektir. İlk olarak Top görüşpenceresinde bir Plane oluşturun. Segment sayısını 25x25olarak artırın. Plane in segment sayısı ne kadar fazla olursa aynıoranda yapılan hesaplama miktarı artar ve kumaşınız daha gerçekçitepkiler verir. Daha sonra Plane e reactor Cloth modifieri uygulayın. Kumaş ile ilgili gerekli ayarları bu modifier içinden yapacağız...

İlk olarak basit şekilde perdemizi asalım. Top görüş penceresine geçin. reactor Clothmodifierini seçin ve tek alt-obje modu olan Vertex sub-object modunageçin. Yandaki gibi en üstteki Vertexleri seçin. Ardından reactorCloth modifieri ayarlarındaki Constraints sekmesinde yer alan Fix Verticesbutonuna tıklayın. Vertexler turuncu renk almış olmalı... Artıkperdemiz hazır. Fakat perdeyi reactor de izleyebilmek için Planenesnesini Cloth koleksiyonuna eklememiz gerekir. Bunun için Planeobjesi seçili iken Reactor panelinde yer alan ve üstünde T-Shirt resmi olan butona tıklayın. Plane otomatik olarak koleksiyona eklendi.

Artık Utilities > reactor >Preview in Window butonuna tıklayarak perdenizi izleyebilirsiniz...(Animasyonu başlatmak ve durdurmak için P tuşuna basın)

Şimdi biraz daha farklı bir sahne oluşturalım. ilk olarak Plane i X ekseninde 90o döndürün. Ardında Left görüş penceresinde iken reactor panelinde yer alan Create Wind butonuna tıklayarak bir rüzgar kaynağı oluşturun. Wind Speed değerini 25 olarak artırın ve Ripple ı aktif edin.

Tekrar reactor pencerisini açın ve animasyonunuzu izleyin. Eğer dikkatettiyseniz perdemiz bazı yerlerde kendi içerisinden geçmekte ve bu da hoş olmayan birgörüntü oluşturmaktadır. Bunu düzeltmek için reactorCloth modifieriayarlarında yer alan Avoid Self-İntersections ı aktif edin.

Animasyonu tekrar izlediğinizde bu sorunun giderilmiş olduğunufarkedecesiniz. Ama yapılan hesap miktarı arttığından animasyonunuzudiğerine göre daha yavaş izleyeceksiniz. Bazı denemeler yaparken buözelliği iptal etmek yararınıza olacaktır...

Şimdi perdemizi biraz kapatalım :). İlk olarak Constraints sekmesindeki listede yer alan Constrain to World (sabitlediğimiz vertexler) ve Wind ı silin. Aşağıdaki gibi 5 adet Boxoluşturun. Herbir Box ın arasında 2 Vertex kalacak şekilde yerleştirin.Bu daha düzenli bir görüntü oluşturacak. Vertexleri 8 er olarak seçipher seferinde Constraints sekmesinde yer alan Attach to RigidBody butonuna tıklayın. Vertexler yine turuncu renk almalı... Son kutu için ise 4 vertex seçmeniz gerekecek. Ardından Constraints sekmesindeki listede yer alan herbir Attach to RigidBody e tıklayarak biraz yukarıdaki None butonuna tıklayın ve vertexlerin bağanacakları kutuları birer birer seçin.

Aşağıdaki gibi herbir kutuya 50 frame lik bir animasyon uygulayın. Kutuların hepsi seçili iken, Reactor panelindeki Create Rigid Body Collectionbutonuna tıklayarak kutuları RigidBody koleksiyonuna ekleyin, hemenardından objerleriniz hala seçili iken Reactor Property Editor ü açınve Unyielding i aktif edin. Böylece kutulara uyguladağımız animasyon reactor içinde de etkisini gösterecek.

Animasyonu izlediğinizde perdenizi biraz kapatmış olacaksınız :)


Aşağıdaki gibi perdenizi toplamak isterseniz ilk olarak perdeyi içine alacak büyüklükte bir Torus oluşturun. Ardından Torus un Pivot noktasını Torus un soluna taşıyın. Torus seçili iken Reactor panelindeki Create Deforming Mesh Collection butonuna tıklayarak Trous u Deforming Mesh koleksiyonuna ekleyin, Unyielding ve Concave Mesh i aktif edin. Torus a 100 framelik basit bir Scale animasyonu uygulayın...









Ekleyen: PikseLFx

teşekkürler, başarılı bir anlatım..
junior012

teşekkürler, başarılı bir anlatım..


2012-11-20 19:28:14
  • Offline
Bulamadım

Valla ben pek anlamadım menüde yerlerini bile bulamadım :( modifiy baktım clot seçeneği var ama diğer yazanlar nerde :) ?


Tesekkürler
2013-01-30 13:49:46
  • Offline
  • Erkek
Bulamadım
sidelya129Tuba KavçakAvatar

Bende bulamadım plug-in olarak indirmekmi lazım.yardımcı olursanız sevinirim.Paylaşım için teşekkürler


2016-11-13 16:04:06
  • Offline
  • Bayan

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!