Mimari görselle uğraşanların kanayan yarası: Modelleme

Mimari görselle uğraşanların kanayan yarası: Modelleme

biLoPipEt

Selamlar..

Şevk ve önerilere ihtiyacım var. Hiç başladığım bir modeli bitiremiyorum. En son baltaladığım çalışma da bu. Gitarın gövdesindeki bombelikle uğraşırken bile bayılıcak gibi oluyorum. Işıklarla oynarken zevk aldığım gibi modellemeden de zevk almak için bir işi adam akıllı bitirmem lazım. Mimari modellerle uğraşa uğraşa bir mandal bile modellemez olmuşum. Eminim benim gibi modellemeden soğuyan bir çok kişi vardır.

Şöyle modellemeyi zevk ve şevk ile yapan arkadaşlar. Bana biraz gaz biraz da taktik verebilirseniz sevinirim.

Örneğin gitarın gövdesin deki bombeyi yapmak için aklıma türlü yol geliyor, ama hiç istediğim sonucu alamıyorum. Şu an ki düz hali. Siz olsanız nasıl yapardınız. Şöyle kaymak gibi çıksın.

2009-11-15 17:54:35

Cvp

biLoPipEt

[img]http://www.espguitars.com/images/news/09/IronCross.jpg[/img]

[img]http://www.3dexport.com/models/14516/19282/guitar2.jpg[/img]

[img]http://gamesnet.vo.llnwd.net/o1/gamestar/objects/426795_main.jpg[/img]

2009-11-15 18:02:48

Cvp

biLoPipEt

Gitarın sap kısmını yaptım ama, mandalların olduğu yerle birbirine tam bağlayamadım. Loftla mı yapsam acaba.

2009-11-15 18:05:49

xsekox

xsekox

Eline sağlık Bilal gayet iyi gidiyor.Gitardaki bombeyi referans varsa modelleyerek yap zaten smooth u verince gayet güzel yumuşar.Yada polgonla düz modelle polygon sayılarını arttırıp ffd ile yap.Bende ibanez gitar modellemiştim çok zevkli oluyor.Kolay gelsin.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/t79AV8o7A.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5jyMXf1f3.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/au4T2Eotq.jpg[/img]

2009-11-20 19:25:47

Cvp

biLoPipEt

Teşekkürler Serkan ya. Sen ne güzel detaylı modellemişsin. Eline sağlık gerçekten. Sabrı biraz öğrenmem gerekiyor.

2009-11-23 22:55:00

Cvp

htuncay

modelinize kabaca bakıldığında line + line extude + boolean gibi araçların ağırlıklı kullanıldığı görülüyor. bu araçlar pratik olmasının yanında sizin modelleme öğrenim eğrinizi olumsuz etki edeceği malesef kaçınılmaz.

gelişmeniz açısından olaya polygon modelleme olarak bakacak olursak ;

- line araçlarını pek kullanmayın.
- polygonların 4gen olmasına dikkat edin.
- boolean kullanmayın
- modifier kullanmayın
+ modellemeye box/plane/cylinder gibi ilkel nesnelerle başlayın.
+ poligon modundaki cut, extude, chamfer gibi araçlarla istenilen her şekilde model yapılabileceğini gerçeğini sürekli aklınıza getirin.

sizin modelinizden örnekle bitireyim;
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5355810E0.jpg[/img]

2009-11-24 06:39:59

Cvp

biLoPipEt

Hayrettin çok teşekkür ederim. Beni çok doğru anlamışsın. Mesele pratik olmaktan öte kendini geliştirmek. Söylediklerini iyi anladığımı düşünüyorum. Hatta bir yere not ettim :) İlk biraz zor gelicek olsada, bu pratikliği yakaladıktan sonra modellenemeyecek birşey kalmaz bence de.

2009-11-25 13:55:49