oyun yazmak

oyun yazmak

nenybars

slm

sole basil bir oyun yazmak istiyorum gerekirse modellemeleri falan max de yapabilirim

uygun program konusunda sizden bir bilgi alabilirmiyim C hakkında biraz bilgim var java yı da ogreniyorum alında daha yolun basındayım ama bilirsiniz ki ugrasmadan da hiçbirsey ogrenemiyorsun
program olarak bana verebileceginiz bir isim varmı hangi programı kullanırsam benim için daha kullanıslı olur

tesekkurler

2009-01-21 19:05:47

Re:oyun yazmak

FatihÖzen

ceviz.net yada programlama.com burdan okumuştum.

*******************************
Nasıl Oyun Programlama Öğrenilir Diyorsan
--------------------------------------------------------------------------------
Sana Nelerin Gerekli Olduğu Ve Hangi Kitapları okuman gerektiği hakkında bir patika çizebilirim....

1) İlk Başta ingilizcen Yoksa Fazla ileri gidemezsin.Kusura Bakma çünkü Oyun Programlama Konusuyla İlgili Türkçe Hiçbir "ADAM GİBİ KAYNAK" yok (bu işi öğrenmek ve işte benim ben diyebilmek için abartmıyorum belkide 30 bin sayfa okuyup öğrenmen gerekir). Ama Eğer ingilizce Biliyosan Al sana ikinci Şartımız

2) İnanılmaz azim ....Oyun Programlama en nihayetinde bir kapsamlı Uygulama Programcılığı olup Öğrenmesi Çoook Uzundur.Eğer Bunu Gerçekten istemiyorsan Daha Yolun Başındayken Vazgeçersin ki belkide boşu boşuna 6 ay 1 sene emek harcamış olursun.Eğer yeterli Azmin varsa sana Altın Bir söz HİÇ BİR ZAMAN AZMİNİ KAYBETME...

3) bu şart çook basit kısaca ZAMAN a ihtiyacın var çünkü kimse o Kadar bilgiyi kafana HAP yapıp Sokamaz.Bilgisayar Programlamayı ÖĞRENMEK demek eline kalem, kağıt ve kitap ve bilgisayar alarak; ilk başta okumak sonra önemli yerlerin altını çizmek, sonra
o kodları yazıp programı oluşturmak ve en sonunda da öğrendiğin şeylerle kendine özgü (kitaba bakmadan veya bağlı kalmadan) yeni bir örnek oluşturmak demektir.En ufak ve Basit Bir konunun en ufak parçası için bile bunu yapmalısın.Buda Çook zaman gerektirir.
4) Herşey için gerekli olan şartlardan biri PARA çünkü Bir çook kitap satın alman gerekecek ve bu kitaplar Yabancı ülkelerden getirilecek ben Amazon.com ´u öneririm git ve ordan al fazla bi fark ödemiyosun ulaştırmaya,neyse Bu para faktörünün kitaplarla ilgili olan kısmını belki onları pdf formatında online olarak bularakda çözebilirsin.Bilemem nasıl yaparsın artıkk...

Neyse Önemli Olanları yazdığımıza inanıyorum.Öte yandan Sırasıyal Okuman Gereken Kitapların Bir Listesini Yazıyorum ki Bu Sırayı Takip Ederek Yolunu kaybetmeden Birşeyler öğrenebilesin.

1) Herşeyden önce Bir Programlama Dili Öğrenmen Gerekiyor ki BU DİL KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE C++/C DİLLERİDİR. BAŞKASI OLMAZZ!! c# bile olmaz bana Güven.Oyun Programlama Sadece C++ İle PROFOSYONEL ANLAMDA YAPILABİLİR.Diğer dillerle de tabiyki Oyun Programlanabilir.Hatta Senin dediğin gibi Paket Programlarla bile Oyun yapılabilir.Ama bunlar ticari değeri olan kaliteli oyunlar olamazlar.
Neyse gelelim C/C++ nereden öğrenirsin.Sana kitap adları yazıyorum.

a)Nesne Yönelimli C++ Robert Lafore (türkçesivar ALFA YAYIN kaçırma çok ii)
Bu kitap Sayasinde Hiçbir Programlama geçmisin Olmasa bile En baba Dillerden c++´a balıklama dalarak onu öğrenebilrsin..

b)Sonra C tüm Sürümler için (ALFA YAYIN) yine orjinalinin adı ise C complete Referans bu kitap saysinde c++´In c alt kümesine iyi hakim __Olursun.

c) Sonra ise Visual C++.NET (Yine AlFA YAYINLARI) nu okuyarak Derleyici olarak seçmiş olacağın visual c++.net derleyicisinin hakimi olursun.UNUTMADAN SAKIN VİSUAL C++´Dan başkasını seçme Borland da symantec te işe yaramaz .. Sen beni dinle Derleyici olarak Visual c++

2) Bu kitapları okuduktan Sonra Artık Bir hayli Programlama biliyorsun demektir(İnan Bana Okullarda Öğrenebileceğinden 2 kat fazla hatta)
Sırada Öğrenmen gerekenleri sayarsak

WIN32 APPLICATION PROGRAMMING
DIRECT X (directdraw direct3d VB...)
VERİ YAPILARI ,ALGORİTMALAR, YAPAY ZEKA vb...

Şimdi Sorun Şu bütün Bunlara Beraber Başlaman için Oyun Programlama Kitapları Var işte Sana onlardan Hangilerini Sırasıyla Okuman Gerektiğini Yazıyorum

Game Programming ALL İN ONE (primier Press)
Tricks Of The Windows Game Programming 1. cilt (sams press)

Introduction to 3d Game Programming (WORLDWARE press)
Tricks of The Windows Game Programming 2.Cilt (sams press)

//Bu Seviyede Artık Oyun Programlama Hakkında Azımsanmayacak Bilgiye Sahip olucaksın ki yaklaşık toplamda 8000 sayfa kitabı bitirmiş olacaksın.
sonra sana 3d ve Directx´ konularına iyice yönelmeni ve o konuları tamamen öğrenecek bi kitabı okumanı tavsiye ederim ki bu aşamadan sonra hiçte zor olmıyacaktır.(Çünkü Zaten Hepsi hakkında belli bi bilgi birikimin olucaktır).Bu aşamada Önerdiğim kitaplar şunlar

Beginning direct 3d Game programming(premier Press)

hatırlatıcı olarak

Advanced 3d Game Programming with directx 9.0 (Wordware press)

burdan Sonra (memory management ve data yapıları ve algoritmalarla ilgili bir kitap oku.Artık onu kendin seçersin).Ayrıca Yapay Zeka ile ilgili Sağlam bir kitap da şart

Bu arada Şu kitaplarıda Bi zahmet okursun.Ek bilgi Verirler Artık Senin için Çerez konumundalar çünkü

Programming Role-playing games with Directx 9.0 (primier Press)
Strategy Game Programming With Directx 9.0 (Primier Press)

Bundan Sonra İse Bi hayli Kaliteli Oyunlar yapmaya Başlıyabilirsin.Gerisinde Ne okuyacağını Söylememe Gerek Yok Zaten Bunları Yaparsan Çoktan Kendi Başına Ne Okuyabileceğine Karar Verecek Pozisyona Gelmiş Olacaksın.

2005-01-02 02:29:12

Re:oyun yazmak

drekon

ben daha farklı bir öneri yapmak istiyorum, çünkü o kadar kitabı okuyacak zamanı varsa hele birde amazon.com dan kitap getirtip ingilizce kitapları anlayacak kapasitesi varsa : o kadar yorulmak yerine netteki birçok oyun yapım sitesinden tutorial alıp inceleyebilir.

1- Başlangıç olarak kesinlikle C++ şartına katılıyorum. C++ dışında bir dil ile oyun yapmaya çalışmak sadece zaman kaybı olacaktır. Öncelikle C ve C++ ile ilgili konuları öğrenmek şart.

2- "Nesne Yönelimli Programlama" (Object Oriented Programming kısaca = OOP)
bu konu da aslında karmaşık değil visual basic veya delphi kullanıcıları aslında hiç farkında olmadan OOP kullanıyorlar. C++ ise OOP yazılan bir ortam. aradaki fark bu.

Visual basic ve delphi ile araba kullanırsınız. C++ ile isteğinize araba yapar sonra kullanırsınız. diğerleri ile de araba yaparsınız ama en fazla saatte 60 ile gider :)

3- Bunlardan sonra WIN32 arabirim programlama (sitede bu konu ile ilgili yeterince ders var)
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=program[/url]

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=program>>visualc[/url]

4- son olarak DirectX ve OpenGL programlama bilgisi gerekiyor. bu konu ile ilgili birçok kaynak da internette mevcut.

Son olarak tavsiyem hemen 3D oyunlar yapmaya uğraşmak yerine mario gibi basit bir oyunla başlamak daha faydalı olacaktır.

2005-01-02 12:40:53

Re:oyun yazmak

Quantifie

C/C++ en iyi seçim olacaktır.
C++ için DirectX9´u tavsiye ederim, Microsoft resmi sitesinde geniş bir SDK var!

Ayrıca:
Matematik´te Trigonometri, Matris-Determinant Konuları,
Fizik´te İvme-Momentum Konuları iyice bilinmeli
ve bunlar Gerçek hayatı taklit edecek şekilde birleştirilmeli!

Kolay Gelsin!

2005-01-05 01:40:18

Re:oyun yazmak

nenybars

slm
oncelikle teşekkurler
isterimki Realist3D nin yazdıgı gibi bir program cizeyim kendime ve o program dogrultusunda devem edeyim ama malesef biraz uzun ve fazlası ile zor vede zaman gerektiren asla sıkılmamak gereken bir yol :D

drekon ve Quantifie in de C++ onermesi ile programımı buldum diyebilirim ama bir sorum daha olacak herzaman ki gibi :D

java konusundaki dusunceleriniz nedir oyun yazmada max script konusunda C++ kadar olmayabilir ama ne kadar işimi görür acebaa

aslında ozel olarak da java yı sormamdaki sebeb java dersleri alıyorum ama tabi brograma hakim degilim vede yolun basındayım java hocama sorarsanız java ebette daha iyi demekte
Sizin dusunceleriniz nedir java konusunda

tşk.

2005-01-10 12:12:52

Re:oyun yazmak

spider

Bak arkadaşım, senin konuya girişin zaten hepten yanlış. Ben bir bilgisayar programcısıyım (gerçi bıraktım, 3d grafiğe yöneldim ama neyse) ve öyle abi ben bir oyun yapmak istiyorum, ne kullanacağım demekle olmaz. Ben de tam 9 sene önce bu sevdayla girmiştim, ama gördüm ki olay hiç de öyle kolay değil. Bir kere programlamayı çok iyi bilmen gerekiyor (yapmak istediğin tetris gibi basit bir oyun olsa bile). Ve asla programcılığı direk C, Java gibi dillerle girme. Sonra tepetaklak gidersin, bu da söylemesi. BASIC ne güne duruyor. Hele sen bi BASIC´i adam gibi kullanmasını öğren, sonra C´ye vs. yönelirsin.

Ayrıca her dilde oyun yazılır, yazılamaz denmesin. Evet C birçok yönden birçok konuda kolaylıklar sağlıyor (bir kere her şeyi kendin yapman gerekiyor, otomatiğe bağlama işi çok az). Ama aynı şeyi işini bilen bir adam BASIC´te de yapabiliyor. Bir kere oyun olsun, ya da oyun gibi üst seviye programlar olsun, eğer ki Windows altında çalışacaksa, API olayını çok iyi bileceksin. Abi adamlar kütüphane yapmış, onu kullanırım demek yanlış bir düşünce bence. DirectX ve OpenGL haricindeki kütüphaneler bence oyun yapımında kullanılmamalı. Belki işini daha kolaylaştırır, ama oyunundan da yarı performans alırsın.

Şöyle bir örnek vereyim: İstanul´dan Kocaeli´ne gideceksin. Otobüse binip direk oraya gitmek mi daha az zamanını alır, yoksa önce Gebze´ye gidip, oradan vesait değiştirerek Kocaeli´ye gitmek mi? İşte kütüphaneler bu ikinci dediğimi yapıyorlar. Sen sistem kaynaklarına direk ulaşamıyorsun, önce bu kütüphane senin isteğini alıyor, değerlendiriyor ve sistem kaynağına ulaşıyor ve yine aynı şekilde sonucu sana geri döndürüyor...

Oyun yapmak kolay değil, hem de hiç değil. Basit bir oyun olsa dahi...

He ama Flash var, perfomansı dert etmiyorsan, bunu kullanabilirsin. Ama daha kallafisini Flash kaldırmaz.

He bir de, yapcağın oyunun türüne ve şekline göre değişir ama, çok iyi matematik ve fizik bilmen gerekiyor, bunu da unutma...

2005-01-19 18:24:21

Re:oyun yazmak

FatihÖzen

1.basic kolay ve uzak durulması gereken bir program. çıkarttığı sistemler arası sorun yüzünden belli bir zaman sonra işten soğur ve o kadar uğraşıdan sonra başka yollar ararsın zaman kaybı.yani aklında hep bir soru olacaktır...acaba programım başka sistemlerdede çalışacakmı.

2.delphi ile başla c ile devam et tabi güzel işler yapmak istiyorsan.basic de kullanabilirsin tabi ama ben tavsiye etmem...işin kolayına kaçma...birşey daha ekliyeyim.ben basicle hala program yazıyorum ama sadece kendim kullanıyorum.bilmiyorum belkide ben beceriksizimdir?

2005-01-21 00:44:40

Re:oyun yazmak

drekon

"Realist3D: belkide ben beceriksizimdir? "

bana sorarsan bu senin değil micropsoft´un beceriksizliği. yaptıkları sistemler kararlı değil ve birbiri ile uyumsuz. bu yüzden bu işte bir kasıt olma ihtimali yüksek [:F]

örnek: windowsXp ile visualbasic 6 arasında epeyce zaman olduğu halde VB 6 ile yazılan EXE dosyaları XP altında çalışmaz. bitane uyduruk msvb60.dll dosyasını sisteme entegre etmeyecek kadar üşengeçler... veya kasıt var.

(windowsXp sonradan çıkmıştır ama önceki programı tanımıyor)


delphi ile başlayıp C++ ile güçlendirmek iyi fikir.


bunu ben öneriyorum: 4 yıl vbasic kullanıp uzmanlaştıktan sonra. bana sorarsanız hiçbirine de girmeden C ile başlayıp C++ ile devam etmek gerekir.

2005-01-21 04:42:04

Re:oyun yazmak

FatihÖzen

hocam en kötü örneği 3d sözlük programımda yaşadım sende şahit oldun. verdiğim arayı saymazsak hem öğrenme hem yazma süresi yaklaşık 2 ayımı aldı[G13]..sonuç program başka sistemlerde çalışmadı[G19].drekon sağolsun bayağa moral[G24] verdi ama yinede benim için sıkıntılı[G19] bir hafta oldu...bakalım hayrlısı pes etmek yok[G20].öyle yada böyle o proje bitecek[G21]

2005-01-23 01:08:58

Re:oyun yazmak

spider

Arkadaşlar, bir sene kadar önce Programcılık şirketinde çalıştım ve Basic ile veritabanı ağırlıklı bir program yazdım. DEMO aşamasına geldi program, ama ben işten ayrıldım. Program DEMO olmasına rağmen her sistemde çalışıyor. Yani öyle dediğiniz gibi uyumsuzluk problemleri yok. He illaki sorun yaşarsınız. Ben kimseyi küçümsemek için söylemiyorum ama, dokuz senedir program yazıyorum, şunu öğrendim: Yazdığın program seni temsil eder. Eğer kararsız ve sorunluysa, suçu sadece sisteme atamazsın. Tamam belki sistemin eksikleri vardır, hele ki Windows söz konusu olduğunda. Ama iyi programcının görevi, bu eksikleri bertaraf etmektir. Ben program yazarken bunlara dikkat ediyorum.

C işin uzmanlık kısmıdır. Basic ise emekleme kısmıdır. Ama Basic çoğu kişinin küçümsediği kadar kötü bir dil de değildir. Suyun üstünde kalan kısmı kolaydır. Ama o kısmı kullanırsan, programda da dengeyi bir türlü tam olarak sağlayamazsın. Ama suyun içine kafanı sokarsan, orada bambaşka bir alem olduğunu görürsün. Ama suyun altında kalmak zordur. Çabuk nefesin tükenir. Dayanıklı olmalısın. Delphi ise, Basic´e mi benzesem, C´ye mi benzesem derken bi arada bi derede kalan kararsız bir programdır. Algoritmaları anlamsızdır. Program yazışı dengesizdir. Yazımı uzatmak için elinden gelen her şeyi yapar. Programcının kafasını karıştırmaktan ve sinirini bozmaktan başka birşey yapmaz. Pascal tecrübelerimden de biliyorum. O da aynı şeyi yapıyordu. Bu benim görüşüm, programcılığa asla C ile başlamayın, Delphi ile ise hiç başlamayın.

2005-01-26 16:19:35