Neden animasyon programları renderları çok uzun sürüyor? Bana biri bunun mantığını açıklayabilir mi?

Neden animasyon programları renderları çok uzun sürüyor? Bana biri bunun mantığını açıklayabilir mi?

HyperIQ

Arkadaşlar benim hala anlayamadığım bir durum var eğer beni ayıplamazsanız ki bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp derler büyüklerimiz çok da doğru derler. Ben aslında grafik tasarım ve animasyon işine yeni başladım sayılır ve güzel de ürünler çıkarıyorum. Ancak benim şu renderlarla sorunum var ki biliyorum ki bu işin içinde olan tüm arkadaşlar bu dertten muzdarip. Ben şuan bütün animasyon programlarını birer birer denedim ve açıkçası bana en yakın sıcak ve gerek kullanımı en kolay gerekse render hızı bakımından ve geliştirilebilirliği modifeye edilebilirliği açısından Cinema 4D oldukça harika bir program ve bana göre şu en iyisi demekte kendimi haklı görüyorsam küstahlik ve ukalalık olarak algılamasın arkadaşlar. Cinema 4D şu akışkanlar konusunda daha fazla plagin çıkarabilirse ve özellikle realflow´a bağımlı olmadan kendi entegre sistemini üretebilirse adı gibi dört dörtlük program olucak. Gerçi akışkanlar konusunda diğer 3dmax maya gibi programlar da bağımlı yardımcı programlara ancak ben isterim ki madem sistemi kuruyorlar madem sanal bir dünya üretmeyi amaçlıyorlar tam anlamı ile bir entegre sistem kurmaları benim için çok önemli.

Gelelim soruma... Başında da söylediğim gibi benim sorunum render. Anlayamadığım şey şu neden render süreleri çok uzundur. Örneğin düşünün ki bugün inanılmaz sanal gerçeklikle işlem yapan harika oyunlar piyasalarda iken ve alabildiğine rahat işlemlerle kendi renderlarını yapabilirken neden animasyon programları renderları çok uzun sürüyor. Ben hala bunun mantığını çözemedim ve iyice sinirlerim bozuluyor bu duruma. Poligon sayısı denilebilir belki ancak animasyonlardaki poligon sayısı ile oyunlardaki poligon sayısının çok olduğunu düşünmüyorum zira neredeyse sinema filmi tadında oyunlar var. Işık gölge yansıma kırılma soğurma dinamikler fiziksel örneklemeler hepsi süper durumda ve inanılmaz geniş alanlarda ve çok sayıda karakter objelerin sahnelendiği oyunlar söz konusu. Ne kadar fark olursa olsun bu kadar farkın olabilmesi bana çok saçma ve mantıksız geliyor daha doğrusu benim gözümden kaçırdığım nedir bunu anlamak istiyorum. Bir yanda onca karmaşıklığına rağmen kasmadan oynanan renderlanan oyunlar diğer yanda ise 10 saniyelik bir animasyon için harcanan saatlerce süren renderlar. Bu kadar büyük bir farkı yaratan bana göre mantıksızlığa neden olan benim gözümden kaçan konu nedir. Bir fikri ve bilgisi olan arkadaşlar varsa lütfen ama lütfen bana uzun bir şekilde yanıtlasınlar. Hem bilgi adına hem paylaşım adına bir boşluğun doldurulucanı -boşluk diyorum zira googleda aradım taradım yanıt bulamadım bu soruya aramadığım yer kalmadı açıkçası- güzel bir şey çıkıcanı düşünüyorum.

Tüm arkadaşlara iyi paylaşımlar dilerim. Herşeye rağmen grafik tasarım süper bir şey bu konuda kendimi geliştirmek için elimden geleni yapıyorum. Denemediğim program kalmadı. İlginiz için teşekkürler...

2008-06-18 18:37:03

Cvp

johonwayni

şimdi oyunlarda realtime reder denilen bir olay var

c4d de yapılmazmı ?

Yapılır tabi

Realtime render le çalışacaksan bake texrude bake sahadow bake caustic bake gı yaparsan çalışma ekranın da o oyunlar gibi olur ...
Oyublarda da bu metodlayapılır sahnede bir gölge görünür ma a mantıksal olarak orada bir gölge yoktur cunku bakedir ve cpu o gölgeyi hesaplamaya ugraşmaz bunun alt yapısını hazırlamak sana suan karmaşık gelebilir ama

2008-06-19 10:32:44