symmetry

symmetry

pixogen

herkese merhaba,
okulda temelini öğrendiğim cinema 4d tekniğimi geliştirmek istiyordum. hazır tatilim devam ederken boş boş oturacağıma box modelling ile uğraşmaya başladım. ancak bir sorunla karşılaştım. her ne kadar kafamdakileri modelleyebildiysem de simetrisinde bir türlü başarılı sonuç alamadım. internetten araştırdım ancak herkes tereyağından kıl çeker gibi simetrik modelleyebiliyor.

problemim şu:
bir objenin simetriği diğer objenin muhtemelen içine kaçtığından hyper nurbs uyguladığımda tek bir bombe oluşması gerekiyorken iki tane oluşuyor. symmetry özelliklerinden milim milim denk getirmeye çalıştım ama bir türlü de denk getiremedim. normalde otomatik olarak hizalaması gerekmez mi?

daha önce biraz da 3ds max ile uğraşmıştım, onda başarmıştım ama cinema 4d´de başaramadım. acaba nerede yanlış yapıyor olabilirim? yoksa bir uzay aracının simetriğini alırken loop selection kullanarak mı ilerlemeliyim? ya da yarısını modelleyip mirror mı uygulamalıyım? siz simetrik modellemelerde nelere dikkat ederek hangi metodla modelleme yapıyorsunuz?

teşekkür ederim

2009-08-14 03:33:19