[Blender]Yumuşatma sorunu.

[Blender]Yumuşatma sorunu.

fuattatar

Yumuşat değince bazen model bozuluyor bazen bozulmuyor arkadaşlar.Bir yerde hatam var ama nerede anlamadım.Fikri olan varmı?
Şimdiden teşekkürler.

http://img515.imageshack.us/my.php?image=tipibozkee7.jpg

2009-02-01 20:31:20

Cvp

selimCGArt

edit moda gel
"a" ya basıp bütün noktaları seç
"w" ye bas açılan menüden "remove doubles" i seçip varsa ikili noktaları birbiri ile kaynaştır
sonra da "ctrl n" tuşlarına basarak "recalculate normals outside" işlemini gerçekleştir. bu işlem, yüzey normallerinin hepsinin dışa bakacak şekilde yeniden hesaplanmasını sağlar.

2009-02-01 23:45:52

Cvp

fuattatar

Teşekkürler selimCGArt dediğin gibi "recalculate normals outside" işlemini yapınca düzeldi.

2009-02-02 00:29:29

Cvp

mystérious

Küp ve sphere karışımı gibi yüzeylerden oluşuyorsa modelimiz, yani dümdüz ve yuvarlak hatlı yüzeyler varsa modelimizde, biz buna yumuşatma (set smooth) uyguladığımız zaman düz olan yüzeylerde bozulmalar olabiliyor, böyle modellerde edge split modifier uygulamak gerekiyor, o zaman küp gibi düz olan yüzeyler otomatikman düzeltiliyor yani düz olan yüzeylerde yumuşatma yapılmıyor, düz yüzeyleri elle tek tek düzeltmekten kurtuluyoruz böylece :) vida, camera v.b. gibi pek çok modellerde edge split modifier uygulamamız gerekebiliyor.
Ama sen yüz modelleme yapmışsın, böyle karışık modellerde de Ctrl+N tuşuna basınca modelin bozuk görünen yerleri düzeliyor otomatikman :) bir dene bakalım inşallah düzelir :)

2009-02-01 20:31:20

Cvp

fuattatar

mystérious ctrl n ile sorun halloldu .Senin dediğin edgesplit çok işime yarıyor sağol.

2009-02-04 18:49:44