blender hakkinda bi soru

blender hakkinda bi soru

tekken8

slm arkadaslar blenderda bone yapimini tam anlitacak birisi varmi acaBA boneyle cisme nasil hareket verebiliriz yapiyorum ama cisim istedigim yerinden kivrilmiyor bunu nasil yapabiliriz bide videolarinda gosteriyor yuvarlak diktortgen bonler yapmislar bunu nasil yapiyorlar acaba bide bi kac boneyi bi boneye baglamislar o boneyi oynatinca mesala adamin butun parmak lari oynuyor bu anlatirsaniz yada bi videolu ders verirseniz cok sevinirim

2008-11-24 22:25:49

Cvp

karadogu

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/KH6s5aS55.gif[/img]

resimde görüldüğü gibi kemiği bükmek istediğin yöne doğru belli bir açı verdikten sonra "tab" a basarak "edit mode" dan çık nesneyi ardından kemiği seçerek "ctrl + p" ye bas "armature" seçeneğini ardından "create from bone heat" seçeneğini tıkla kemiği seç "pose mode" (ctral + tab) a geç üstten ikince kemiği seç ve "rotate" (ctrl + alt + r veya mouse sol tuşuyla çeyrek daire çiz) ve istediğin yöne bük istersen kemiklerin etki alanını teker teker düzenleyebilirsin. ben en kolayını anlattım. Bu arada üstteki resim bir hatadan dolayı bir kere oynuyor bilgisayarınıza kaydederseniz bu hata ortadan kalkıyor

Kolay gelsin...

2008-11-25 01:58:40

Cvp

tekken8

valla dostum bu dedigin olayi yapiyorum bazen oluyor bazen olmuyor ben zaten bunu yapiyodum ama iste bazen oluyor bazen olmuyor ctrl p yapinca sadece make parent cikiyor bazen cikiyor armature yazisi ondada hata veriyor acaba nerde yanlis yapiyorum bunlari belli dogrularimi var yoksa taba basarak edit moddan cik normal bildigim yontemle edit moddan cikinca olmuyor illa tabami basmam gerek objektif moda gec demek istiyorsun herhalde

2008-11-25 09:27:01

Cvp

karadogu

kardeş yazıdada belirttiğim gibi ilk önce modeli sonra kemiği seç ardından ctrl + p yap armature seç ardından en alttaki seçeneği tıkla birde modelle kemiğin aynı hizzada olmasına dikkat et o kadar

2008-11-25 19:58:00

Cvp

tekken8

benim derdime bi derman yokmu yav her seferinde olmuyor bu melet tam milimetrik ortalakmi lazim bunu yaptigim nesnenin cizgilerinin ortasina aramaturu tam milimetrik getirince oluyor yav senin cizdigin nesnedeki gibi fazla armatur yapinca olmuyor yani bunu milimetrikmi ayarlamizmi gerkekiyor her armaturun arasinda cizgi olmayinca olmuyor yani ctrl p yapinca sadece make parent cikiyor armatur secenegi cikmiyor acaba niye bunu tama anlatacak birisi yokmu acaba biyerde yanlis yapiyorum ama videolu ders verirseniz sevinirim

2008-11-25 22:35:55

Cvp

tekken8

peki yaptigimiz bu boneye nasil hareket verebiliriz normal pose moda gectigim zaman hicbir hareket verilmiyor animation yapilmiyor nasil olacak

2008-11-26 19:01:33

Cvp

karadogu

http://rapidshare.com/files/167733903/blender_kemik.avi.html

Extrude için "E" ye kenar çizgisi eklemek için "K" ye ardından enter a bas. videoda ben kemiği bağlantı noktasına tam ayarlamadım. Eğer tam olarak ayarlarsanız animasyonda iyi sonuç alırsınız. Bu sadece basit bir örnek o yüzden model üzerinde pek durmadım. Umarım sorununuza yardımcı olmuşumdur.

2008-11-27 01:15:59

Re:Cvp

tekken8

[quote=1611] Yazan: karadogu

http://rapidshare.com/files/167733903/blender_kemik.avi.html

Extrude için "E" ye kenar çizgisi eklemek için "K" ye ardından enter a bas. videoda ben kemiği bağlantı noktasına tam ayarlamadım. Eğer tam olarak ayarlarsanız animasyonda iyi sonuç alırsınız. Bu sadece basit bir örnek o yüzden model üzerinde pek durmadım. Umarım sorununuza yardımcı olmuşumdur.[/quote]
onlari bilmesem zaten boneye hic girmem bile hallettim dostum saol tam olarak cizgileri ortalaman gerekiyormus animasyon sorununu da hallettim animation yaparkende boneyi secicekmisin anmition diye bir pencere aciyosunya orda deniyodum olmuyodu o penceredede boneyi secince hareketveriyomusun onu sonradan ogrendim simdi benim sorunum bu boneleri birlestirmek yani mesala uzaga bi bone yerlestirip onu hareket adince parmaklar acilacak kapanicak hepsi ayni anda yapistirmak lazim yani bunu ogrenemedim [:)]

2008-11-27 08:58:28