Ufak Sorular / Sorunlar

Ufak Sorular / Sorunlar

Ruskol

Bir şey modellemeye çalışıyorum. Herhangi bir sorun yok. Render a basıyorum. Bazı yerlerde kırılma gibi şeyler gözüküyor. Nedir bu? çok sinir bozucu gerçekten. Bu sorunu nasıl aşarım ?

Ekteki 1 inci resim çalışma alanından çekildi. 2 inci resim ise render. Alakasız bir üçgen çıkıyor.


Birde W ya her basışımda seçim aracının değişmesini istemiyorum. Sadece Kareyi kullanmak istiyorum. Eğer gerekirse ben mouse la tıklayıp değiştirim. Seçim aracını.

yardımcı olursanız sevinirim


+

blueprintlerimi plane lere koymak ve x-ray (saydam mod, isim yanlış olabilir Dil çıkaran ) da çalışmak istemiyorum. Belli bi yerden sonra sahnem ağırlaşmaya başlıyor. F3 e basayım diyorum. Blueprintlerde gidiyor. Yada F3 e bastığımda bluprint lerin normal kalmasını nasıl sağlayabilirim ?

+

4 lü pencere modunda iken (ve çalışma sırasında), Bir bakış açısından çalışırken. Diğer bakış açılarından bir tanesinde >>> INACTIVE <<< diye bişey var. Nasıl düzeltirim bu durumu.?

Şimdiden teşekkürler.


Çalışma ekranından bir görüntü

[img]http://img383.imageshack.us/img383/9072/indexphp4uc.jpg[/img]


Render (Üçgeni görüyoruz ) =>

[img]http://img326.imageshack.us/img326/1222/index29mb.jpg[/img]

2009-05-19 16:33:14

Cvp

Ruskol

X-ray da sahne yavaşlıyor derken. Sahnenin ağırlaşmasının nedeni poligon fazlalığı.

Ağır sahnelerde "f3" e basarak çizgi moduna geçince bu sorun düzeliyor. Fakat böyle yapıncada Blueprintlerimizi plane lere yerleştirdiğimiz için. Onlarda etkileniyor.

2006-03-01 19:24:07

Cvp

Rhapsody

Eğer x-ray´de çalışırken sahne ağırlaşıyorsa objeye sağ tıkla properties´i seç.Visibility değerini düşür.Bu şekilde de saydamlık elde edebilirsin.Birde böyle dene belki o zaman yavaşlama olmaz ama ben x-ray´de sahnenin yavaşlamasına bir anlam veremedim.

2006-03-01 19:09:40

Cvp

kalimba

1- Seçim araçlarının tek tuşla ve sırasıyla değişebileceğini sanmıyorum. "Selection Region Flyout" zaten yeterince kolay değilmi?

2- Bahsettiğin olayı viewport background´a kaplamanı atayarak yapabilirsin. Sahnendeki görünüm modlarından etkilenmeyecektir.

3- Active/Incative olaynın kısayolu D (disable) tuşudur. Bu pencerenin sahnendeki değişiklikleri algılamayacağını görmüşsündür.

4- Polygonalrın vertex´leri aynı düzlemde değilseler bu durum olur. İstisnasız olarak bütün polygonlar üçgenlerden oluşmuştur. Polygonları oluşturan üçgenlerin kenarları gizlenmiştir. Low polygon haliyle smoothing (modeifier veya kendi menüsünde) uygulamadan bu olayı düzeltmen teorik olarak mümkün değil. Meshsmooth hem smoothing (yumuşatma) hem iteration(parçalama) yaptığı için bu sert çizgiyi göremezsin. Kısacası bu olay normal.

2006-03-02 21:01:13

Cvp

Ruskol

Çook teşekkür ederim. [S3]

2006-03-02 23:44:06

Cvp

jeffreyy

yav blueprintleri freeze edin sonra obje özelliklerinden show frozen in gray in yanındaki işareti kaldırın. ok işte blueprintler etkilenmez wire modda

2006-03-02 23:46:46

Cvp

Ruskol

Merhaba,

çalışırken istediğim bi kaç polygonun görünmez ve/veya seçilmez olmasını istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim acaba?

extrude dikey yada yana edilemiyormu ? local mi olmak zorunda? [G19]


Bir tane vertexi düzeltmem gerekiyor. Bu oval bir objenin üstünde. Yukarı çekip ve sağa yada sola itmek zorundamıyım. Yani bu vertex local olarak (yüzeyden kopmadan. ) hareket etmezmi ?

cut işlemi kontrol etmek istiyorum... örneğin 1cm lik bir edgenin 0.33 lük alanından cut yapmak istiyorum.. ? Örnekte görüldüğü gibi.

Edit (Bu konuyu biraz daha açayım. Anlaşılmayabilir ). Kesilecek yüzeyin bir silindir olduğunu düşünün. Ve bu sol üstden başlayacak silindir çevresinde dönerek aşağıya doğru inecek. Mayada bu ölçülü olarak hemen yapılıyordu. Max dada bunu hızlandıracak bir şey varmı?. Yoksa polygon sayısını attırıp döne döne cut atacağım. Sonrada gereksiz edge leri sileceğim. Çok zahmetli.

Bu bahsettiğim zor yola örnek olarak şu dosyaya bakabilirsiniz. => http://rapidshare.de/files/14885902/model.zip.html

Örnek => [img]http://img107.imageshack.us/img107/1675/splitcube2pl.jpg[/img]


chamber: tek seferde 3-4 kere chamber etmiş gibi işlem yapılabilirmi yoksa manuel mi yapılıyor ?

mayadan bir örnek =>
[img]http://img319.imageshack.us/img319/7021/chamber2pv.jpg[/img]

bu kadar [G3]


Şimdiden teşekkürler,
kolay gelsin.

2006-03-07 04:14:59

Cvp

Ruskol

Bu Sıkça sorulan sorular bölümü, pek tutulan bir yer değil sanırım. Pek fazla bakan yok buraya.

2006-03-07 20:01:36

Cvp

jeffreyy

cevap 1: polygon modunda gizlemek istediğin poligonları seç ve "hide selected" komutuna tıkla

cevap 2: extrude ederken yanındaki küçük kutucuğa tıklarsan ve "group" işaretlersen normalleri göze almadan extrude olmasını, " local normal" i seçersen her poligonun kendi normalleri boyunca extrude olmasını, "by polygon" işaretlersen her poligonun ayrı ayrı extrude olmasını sağlarsın

cevap 3: edit geometry rolluotda constraint yazan yerde "surface" seçerken vertexleri sadece bulunduğu yüzeyde , "edge" seçersen sadece bulunduğu kenar üzerinde hareket etmesini sağlayabilirsin. gerçekten çok yararlı bir araçtır.

cevap 4: bu soruyu anlamadım [G7] dosyayı indirmeye vaktim yok zira yemeğe çağırıyorlar gitmem gerekiyo [G1] bunu da başka bi arkadaş cevaplasın

cevap 5:bunu da tam anlayamadım ama chamfer edeceğin kenarı seçtikten sonra chamfer komutunun yanındaki kutucuğa tıkladığında farklı değerler yazıp apply tuşuna basabilirsin istersen aynı değeri bir kaç defa üstüste apply ile uygulayabilirsin.

2006-03-07 20:25:41

Cvp

Ruskol

teşekkür ederim. Dediklerini denemedim ama 2 inci cevap (extrude) olayını yanlış anlamışsın. 2 tane resim hazırlıyorum hemen ekleyeceğim.

tekrar teşekkürler.

Edit resimler;

Mayada =>
[img]http://img374.imageshack.us/img374/479/maya9gt.jpg[/img]


3ds max =>
[img]http://img374.imageshack.us/img374/1332/3dmax1pz.jpg[/img]

2006-03-07 21:51:57