Texture nasıl daha belirginleşir?

Texture nasıl daha belirginleşir?

tarik67

Arkadaşlar herkese kolaylar gelsin.
Benim şöyle bi problemim var eminim ki bir çok kişinin eğer çözememişse aynı problemle karşılaştığı muhakkak.Hem bana hem de diğer arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla sorunumu anlatıyorum.
Aşağıdaki resimdeki binanın dış cephesinin bir bölümünü "terra cotta" malzeme ile kapladım. Bu kaplamayı photosho´ta hazırladım. 3ds max de ise sadece bu malzemeyi atadım hiç bir parlaklık,bump v.s. vermedim.
Sorun şu ki; yakından render aldığımda terra cotta etkisini görebiliyorum, fakat uzak bir render aldığımda terra cotta etkisini alamıyorum sanki düz bir renk atanmış görüntüsü oluyor.
Aslında bu problem, sadece terra cotta´da veya dış mekanla ilgili bi problem değil, herhangi bi resimi malzeme olarak atadığımda kayıplar çok oluyo, mesela resimde görülen bir çizgi (bir billboard´a reklam afişi astığımı düşünebiliriz) renderdan sonra yok olabiliyo.
Bu sorun nereden kaynaklanıyor acaba? Sorunu nasıl çözebilirim. Vray render motoru kullanıyorum.

Herkese çok teşekkkürler...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/22020Rz2g.jpg[/img]

2010-01-20 13:11:22

Cvp

Derya Birinci

gerçek hayatta da bir nesneye uzaktan baktığımızda detayları okumak zorlaşır, uzaktan render almanız gereken durumlarda detay kalitesini sağlayabilmek için elbette pek çok bileşen var, malzeme çözünürlüğü+doğru ışık (çünkü ışık renderda en önemli unsurdur, detayları okuyabilmek için soft ve yumuşak ışıkları tavsiye ederim) + yüksek çözünürlüklü render çıktısı ( ne yazık ki süreleri uzatsa da afiş vb amaçlarla kullanacaksak yüksek dpi ve yüksek çözünürlük ile render almamız gerekiyor, yoksa çıktıdan sonra baskıda çamurlaşıp yine okunmaz hale gelebiliyorlar.
kolay gelsin

2010-01-20 16:17:31