atelye hakkında

atelye hakkında

chrome_nickel

öncelikle atelyeyi ben açmış olmama rağmen bu konuda uzman değilim. bunun yanlış anlaşılmasını istemem. zaten bir oyunu geliştirmek için bir kişin bütün bir oyun geliştirme konusunda uzman olması imkansız. ancak oyun yapımının her alanında bilgi sahibi olabilir. ama uzman olmasını beklemek haksızlık olur. çünkü herkesin kafasının içinde bir tek beyin var :)

atelyede bir temel bilgi işlendikten sonra, bunun üzerine ne gibi geliştirmeler yapabiliriz, ve bazı konuları nasıl çözebiliriz bunlar üzerine ar-ge yapıcaz.

elbette bu arge sürecinden önce. bir bilgisayar oyununun nasıl çalıştığını öğrenicez ve bir bilgisayar oyunu yapmak için nelere ihtiyacımız var onlara bakıcaz.

gerekli temel bilgiyi edindikten sonra, temel bilgiyi edinme sırasında geliştireceğimiz basit oyun motorumuz üzerine kendi küçük oyunumuzu inşaa edicez.

bu oyun motorunu yapım sırasında bir windows programının genel olarak nasıl çalıştığını görücez ve bir çok karmaşık yazılımın neden çok pahalı olduğunu görerek öğrenicez :)

bu atelyedeki konuları verimli takip edebilmek için gerekenler :

başlangıç seviyesinde c++ yazabilme;
[u]neden?[/u] : çünkü visual basic ve delphi gibi geliştirme ortamları, derleme sırasında programınızın içine sizin kullanma ihtimalinize karşın yerleştirilmiş ama hiç kullanmadığınız fonksiyonları ve kaynakları eklerler. bu da programınızın daha büyük olmasına, daha fazla bellek harcamasına ve daha yavaş işlemesine sebep olur. bilgisayar oyunları ve grafik programları, bilgisayar performansını en çok zorlayan uygulamalar olduğundan, performansın son derece göz önünde tutulması gerekir. bir yazılımın ne kadar performanslı olduğu bilgisayarların işlemcide işlediği makine diline ne kadar yakın olduğu ile doğru orantılıdır. visual basic ve delphi gibi arayüzler programcıya daha yakın olduklarından işlenmeleri daha yavaş olur. c++, java gibi diller makine dilinden ( assembly ) bir önceki adım olduklarından, programcı ile makine dili arasındaki en optimum seviyedir. biz de bundan yola çıkarak oyunumuzun yüksek performanslı olabilmesi ve daha güzel grafikler sergileyebilmek için c++ kullanacağız.
ektin 3ds max kullanabilme;
[u]neden?[/u] : 3ds max şart olmamakla birlikte, içinden modelleri kullanabileceğimiz bir formatta export edebilen ve poligon modelleme araçları ile uvw düzenleme araçları çok gelişmi bir editör olması gerekir. çünkü 3d bir oyun geliştiriyoruz ve bu 3d oyun için en gerekli konulardan birisi 3d objeler :)... sora iş salça yapacaz domates yok´a dönmesin :)

temel photoshop bilgisi;
[u]neden?[/u] : 3d bir oyunda, 3d modeller kadar, modellere kapladığınız kaplamalar da önem taşır. çünkü düşük poligon sayısıyla elde edilmesi gereken modellerdeki bazı detayları gösterebilmek için kimi zaman materiallere güveniriz. buyüzden, materialleri düzenleyebileceğimiz ve işleyip optimize edebileceğimiz bir yazılıma ihtiyacımız var.

incik boncuk bi çok şey var daha :).. bunlar şimdilik yetsin

2006-08-22 15:43:45

Cvp

nik

oyun yapımı konusunda max nekadar kullanılabilir bilemiyorum tabi ama oyun videoları için biçilmiş kaftan muteşem sahneler yapılabilir.

2008-02-29 17:17:52

Cvp

drekon

Kadir çok güzel bir konu açmışsın. Merakla bekliyorum

--

bu arada konu başlığını "[oyun motorunu yapım Atölyesi]" şeklinde değiştirirsen daha uygun olur.

2008-03-01 21:52:06

Cvp

chrome_nickel

drekon ustam, yukardaki ilk mesajımın tarihine bakarsanız benim o konuyu açtığımda atelyenin özel bir giriş sayfası olduğunu, oyun programlama diye bir atelye başlığı altında açılmış olduğunu çıkartabilirsiniz. dolayısı ile oyun programlama bölümü altında ateyle hakkında diye bir yazı elbette ki genel atelye´yi değil oyun programlama atelyesini ifade edecektir.

o zamanlar epey bir girişimde bulunmuştunm. hatta temel opengl yazılımını satır satır anlatmış ve hiç bir yerden toplanmamış tamamen okunaklı ingilizce bilmeyen birisinin anlayabileceği şekilde özgün kodlarda yayınlamıştım. ancak katılım olmadı. hiç hareket bile olmayınca 6 - 7 konudan sonra devam etmedim.

arkasından atelyenin formu değişti. bence böyle daha kötü oldu. oyun programlamak gibi bir konuyu bir forum başlığı altında ilerletmek imkansız bence. o yüzden zaten bırakmıştım.

nik sağolsun hatırlatmış böyle bir başlık yazdığımı. tesadüfen gördüm bu gün. yalnız "nik" arkadaşım, 3ds max oyun videolarından çok oyun alt yapısı geliştirmekte dünyada en çok tercih edilen yazılım. bu işlere yeni başladın sanırım. kesin yorumlardan önce biraz araştırma yapmanı tavsiye edebilirim ancak. başka bir mesajımda da visual basic ile başlamak daha uygun olur gibi birşeyler yazmışsın. herhalde yukarıdaki mesajımı da okumadın diye düşünüyorum....

2008-03-05 20:18:19