Normal map ve 3dsmax standar material

Normal map ve 3dsmax standar material

3d-anim

Zbrush da alınan normal map haritasını maxde material editörün bump kanalına atadığım normal bump shaderinin bump kanalına atıyorum .Ordanda objeye.Lakin zbrush da verdiğim ayrıntı seviyesi max de beni tatmin etmiyor.(zmapper kullanıyorum )

Bu konuda çok araştırdım.Zbrush center den tutorialler baktım.
Genelde mental ray dşsplace map ile iyi ayrıntı veriliyor ama ben anımasyonu default render yapmak istediğimden standart material ve normal map kullanıp low poly objemi detaylı gösterip gerçekçi bir anime karakter olsun istiyorum.

Sanıyorum bu konuda tecrübesi olanlar benle bu formda paylaşmak ister.

2008-04-12 13:42:39

Cvp

Deadbeat

Normal map ile, zbrushdaki detayları görünmemesi normal. Çalışma mantığına göre modelimize poligon eklenmiyor. Buda detaylar da problem yaşatıroyr.

Standart render ile displacement kullanmak için modele (renderda görünecek şekilde) Smooth eklenmesi gerekiyor (Ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum).

Yada şöyle birşey yapılabilir.
- Zbrushdan modelin bizi tatmin edeceği bir subd de ve subd1 kullandığımız 3d yazılıma alırız.
- Poligonlu modeli rigleyip, subd1 i de poligonlu modele linkleyip asıl modeli gizleriz (tabi, linkleme işinden önce eklem yerlerinden modeli ayırmak gerekiyor. Yada Subd1 yerine, boxlardan oluşan daha basit bir model kullanmalıyız)
- Subd1 yada boxlardan oluşturduğumuz basit modelimiz ile animasyon işlemini bitirebiliriz.
- Render(a gelindiğinde) içinde poligonlu modelimizin kalan detayları için "normal map" kullanıp, subd1 modeli gizleyip renderı alırız.
Standart render için başka bir çözüm bilmiyorum.

Tecrübem yok ama mantığıma yatan şekilde cevap verdim.
Tecrübelilerdende birşey beklememeyi öğrenmek gerekiyor :P. Belliki sıkılmışlar cevap vermekten.

kolay gelsin.

2008-04-16 12:45:35

Cvp

3d-anim

aynı şeymi ama bende soyle dusundum.Sub1 level i max e import edip kemik yapısını oluşturup skining ile de envolope ayarlarını yaptıktan sonra(kısaca rigledkten sonra) sub4 level modeli de max e import edip (makina kasılacaktır ram ihtiyacı )sub1 modelin koordinatında ve pozisyonunda olacağındaqn hemen skinwrap ile dusuk polgyn sayılı sub1 le ilişkilendirip yuksek polygn lu sub4 u hemen gizleyip viewportu rahatlatabiliriz.Animasyonu dusuk polygon ile yapıp render esnasında bu dusuk polgn lu obj nin özelliklerine girip render özelliğini kaldırırız.Arkasından Render menusunde de render hidden obje yi aktif hale getiririz.

Burda ne displace map ne de normal map kullnıyorum.Ama makinanın ram i ne oranda gider .Denemek lazım.

2008-04-17 18:24:55