mermi etrafında ilerleyen hava dalgaları

mermi etrafında ilerleyen hava dalgaları

geron8

selamlar arkadaşlar, yine merak ettiğim birşeyi sormak istedim.
ben çektiğim bir vurulma sahnesinde (ağır çekim) insana doğru ilerleyen mermi (obje) hareketini yarattım. ancak ben bu merminin etrafına filmlerde olduğu gibi yarılarak dalgalanan ve ilerleyen hava dalgaları yaratmak istiyorum. sanırım demek istediğimi anlarsınız.
bunu hangi özellikle oluşturabilirim?
yardımcı olursanız çok sevinirim.

2008-02-15 11:36:01

Cvp

ACYN

anladığım kadarıyla matrixteki bullettime efektindeki gibi diyosun..sanırım sitede bi ders vardı onunla ilgili reactorda super sprey ile yapıyodu ama ben tam olarak bilmiyorum yinede birisi anlatırsa güzel olur..gerçekten güzel bir efekt çünkü..

2008-02-15 21:24:45

Cvp

OXIJEN

bunu şu şekilde halledebilirsin
sahnedeki light(ışık) a bir isim ver.ışığın volumetric lighting özelliğini aktif hale getir.windows menüsünden presets seç.karşına ışığın volumetric ozellikleri kaplamaymış gibi gelecek.yapacağın işe uygun volumetric presetsi seçip ışığına uygulayabilirsin.tabi animasyon için envelope kısmından ışığın dalga hareketini veya istediğin şekilde anime etmelisin.viper kullanmanı öneririm.istediğin animasynu bu şekilde yapabilirsin diye düşünüyorum.en kolayı bu şekilde olacaktır sanırım.
diğer bir yöntem hypervoxel ve emitter kullanabilirsin ama daha zahmetli olacaktır.
oyuzden ustte anlattığım yontemi oneriyorum.
hem kolay hemde daha uygun bi yöntem olduğunu düşünüyorum.
umarım sorunu doğru anlamışımdır.
kolay gelsin...

2008-02-16 15:03:04

Cvp

geron8

yine cevap verip imdadıma yetiştiğin için çok teşekkür ederim erol arkadaşım. verdiğin taktik işime yaradı ama hala tam olarak çözmeye çalışıyorum. :)
malum lightwave´ e başlayalı daha 3 hafta oldu ve az buz maya bilgimde yeterli gelmiyor.

aslında az önce youtube´ da görüpte beni şaşırtan bi olay var. bunu bilse bilse sen bilirsin dedim görür görmez.

http://www.youtube.com/watch?v=fE_lpsYznXc

bu linkteki video´ yu gördüm. aslında ateş olayını emitter ve hypervoxel la yapmayı biliyorum. yani yangın kolay iş ve arkasındaki binalarda sadece bir fotoğraf tan oluşuyo. ancak anlamadığım nokta, animasyonda kamera sağa sola pan hareketi vs. yapıyor. kamera bu şekilde hareket ederken o alev ve duman için olan emitter nasıl fotoğrafa yapışmış gibi hep aynı binanın üstünde kalıyor?
yani kamerayı hareket ettirdiğimizde background da kayıcaktır ama emitter´ ı background´ a bu video daki gibi sabitleme olayını nası yapıyoruz?

tekrar çok teşekkür ederim. :)

2008-02-16 23:53:40

Cvp

ACYN

3d maxte nasıl olduğunu bilmiyorum ama after effects te background a koyduğun hareketli videoya track motion uyguluyorsun ve sahneye eklediğin null object e enjekte ediyorsun..daha sonra alevin olduğu videoyu null object ile enjekte ettiğinde kamera hareketi ile alevler aynı şekilde hareket edicektir...valla dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım..olmadı bi video hazırlayabilirim...
.....
ancak ben bu mermi dalgalanma olayını anlayamadım[S71]

2008-02-17 00:05:16

Cvp

geron8

bu dediğini lightwave içinde anlatamazmısın? ben after effects i hiç kullanmadım

2008-02-17 01:10:46

Cvp

ACYN

:D bende lightwave yi hiç kullanmadımm...hiç bilgim yok..

2008-02-17 01:18:06

Cvp

geron8

anladım arkadaşım neyse yine oxijen den bekliyorum ben :) varsa başka bilen paylaşırsa sevinirim.

2008-02-17 01:41:15

Cvp

maxkemal

merhaba Çağlar bu dediğin gerçek kamera hareketlerini sanal kameralara uygulamak için temiz bir şekilde çekilmiş hareketli görüntüleri video tracing programları (boujou, pftrack vb..) ile analiz (track and solve) edip; çıkan kamera hareketleri ve sahnenin içinde bulunan objelerin 3boyutlu konum bilgilerini elde edip, daha sonra max, maya veya lighwave programları için export ederek istediğin 3d programlarında istediğn işleri yapabilirsin. (detaylar için bu programların yardımlarına müracaat)

2008-02-17 19:56:01

Cvp

ACYN

ya arkadaşlar bu merminin dalgalanması olayını 3d max te nasıl yaparızz....

2008-02-17 22:45:22