subdiv lerde vertex ayari,

subdiv lerde vertex ayari,

volkani

subdiv bir objeyi vertex´lerden seçerken sadece seçtiğim vertex´leri oynatmam mümkün müdür? (seçtiklerimin yanındakiler de seçiliyor) gnomon maya dvd´lerinden skinning for maya nın ilk cd´sinde olabiliyor, maya nın sürümüyle mi ilgilidir? ben 2010 kullanıyorum. ayrıca gnomon un ilk 4 maya setinden sonra (intro, modeling, polygons, organic) skinning baya ağır geldi, öncekileri çok daha temiz anlatılıyor fakat skinning bir anda çok daha teknik anlatılmış. 8. set kinematics´lerde de ik handle´larda RB ve CS hariç iki yeni ik´den bahsediliyor MC ve 2B di sanırsam, bunlar da 2010 sürümünde komut yazsam da görünmüyor. bir de nurbs leri subdiv e çevirirken modify/convert/nurbs to subdiv ayarlarini belirlemenin kolay bir yolu yok mudur? tesekkurler.

2010-02-16 00:45:29

Cvp

Jonathan

selam volkan sordugun sorularacevap vermeye calisayim

subdiv de sectigin vertex secilmeli ve hareket etmeli ama yumusak yuzey oldugu icin yakin vertexlerde etkilenebilir,poligon gibi sert bir yuzey hareketi beklemen hata olur.Bende maya 2010 kullanioyrum ama herhangi bir sorun yasamadim.

gnomon hakkinda verdigin dvdlerden bazilarini mutlaka izlemisimdir ama senin gibi bilncli alfabetik bilgim yok :) skinning de ne serounun var yardimci olmaya calisabilirim ,kullanacagin teknikler belli hemen hemen , skin paint, component editor, cluster...bu 3 sistem zaten yeterli ve fazla bile...rigging ve skinning esasinda sirf teknik o yuzden sirf teknige yonelmeleri cok normal.

ik lerde yazdigin kisaltmalar hakkinda bilgim yok `rb cs mc 2b` konusunu kisaltmalardan dolayi anlayamadim y a da yanlis yazdin. Mayada 4 adet ik sistemi var ,(su an maya yuklu degil) aklima geldigi kadariyla ik-rc(rotation) , ik-sc(scale) ikisinin farki zaten 1-2 komut hemen hemen ayni sistemler rc diz ,dirsek gibi ik baglamalarda kullaniliyor, sc ise ayak bilegi gibi ekstra pole vector olmayan baglamalarda ve splineik var o da organik daha esnek, omurga gibi olanlarda kullaniliyor , bir tane daha vardi ama aklima gelmedi su anda o da yaratik bacagi ya da hayvanlarin eklemleri icin quadroped baglantilar icin kullaniliyor, onu mel den aciyorduk su ana kadar ihtiyacim da olmadi acikcasi

o ayari shelf e atabilirsin, modify/convert/nurbs to subdiv e git tiklarken shift tusuna bas, direk shelf e kisayol atacaktir bundan sonra da ordan kullanirsin

kolay gelsin

2010-02-14 15:23:53

Cvp

volkani

selam, tesekkurler cevap icin, maya 8.5 kurdum sanirsam sorunlar versiyon yuzunden. yaptigim polygon bir karakteri subvid e cevirince, vertex lerden sadece sectigim vertexleri oynatabiliyorum. (versiyon 8.5 da) gnomon un 5. skinning setinde aynen o şekilde subvid bir karakteri belirledigi vertexlerle seçiyor. ik konusunda da komutlar şunlardı,

createNode ikMCsolver;
createNode ik2Bsolver;

ama evet ikisi de gereksiz, 8.5´da ik handles options da görünüyolar o komutları yazınca, oyun yapımıda kullanılıyormuş.

poly-nurbs´leri subdiv e çevirmede de aslında anlamadıgım "max base mesh faces" ve "max edges per vertex" ayarlarini (convert nurbs/polygons to subdiv menusunde) otomatik algılatmanın bir yolu yok mudur, bir karakteri bu şekilde subdiv e çevirirken ayarları manuel değiştirilmesi isteniyor. ben kafama göre değiştirince de çok yüksek çözünürlük birşey çıkıyor. (o sayıları minimumda tutmama ragmen)

ben de 3 hafta önce başladım maya´ya gnomon setlerinde 8.ye geldim, digital tutors dan da devam ediyorum, okulda final projem için maya bir animasyon yapıyorum. mayıs sonuna kadar 4-5 dakikalık birşey hazırlamam lazım. geç kalmışım biraz sanırsam :) tesekkurler tekrar.

2010-02-14 20:58:43

Cvp

Jonathan

selam Volkan, convert icin otomatik ayar yok ,ama soyle bir yontem var , az deger girersen mel satirinda uyari cikiyor ,hicbir seye tiklamadan mel scripti ac orda girdigin degeri soyluyor ve en az degerin ne olmasi gerektigini ben genelde ornegin 3000 girdim ama 5000 diyor ben 5100 yapiyorum, sanirim en garantili yontem bu

4-5 dakikalik animasyonun icerigi ne olacak?

2010-02-15 12:51:00

Cvp

volkani

selam, tesekkurler cevap icin. şu an yaşadıgım yerin değişik hayvanların gözünden göstermeye çalışıcam animasyonda, ilk karakter bi arı olabilir, 30-35 saniye kadar onun gözünden göstericem etrafı, sonra bir örümcek yakalar onu işte fare martı falan o şekil, tabi eleştiricem bazı yerleri, mesela arı uçarken burdaki ünlü bir bara giricek, ama içerde dans eden insanlar yerine bir anaokulu görücek, işte kaydıraktan kaya çocuklar, salıncakta sallanan çocuklar, veya fare yoldan yürürken buradaki ögrenci yurdunu hayvanat bahçesi olarak görücek, tellerden maymunlar saldırıyormuş gibi yapmaya çalışırım. yani içerik olarak şimdilik çok zor benim için de hocalar çok yardımcı oluyorlar.

çek cumhuriyetinde var mi bir ogrencilik durumu sizin için? ben şu aralar yüksek lisansı animasyon için yapabileceğim okullara bakıyorum ama mesela en azından benim okudugum okulda 5 farklı animasyon bölümü var farklı kampüslerde(ingilterede okuyorum) hatta computer games arts veya cg arts&animation(sırf maya için bu bölüm sanırsam) bölümleri. tam karar veremedim yani iskandinavya tarafında iyi not ortalamasına iyi burs veren okullar var ama oralara gidip de şimdi ögretilen şey iki boyutlu animasyon çıkar, iyi araştırmak lazım.

2010-02-15 19:32:12

Cvp

Jonathan

selam Volkan,ben dokuzeylul da yuksek yaptim guzel sanatlarda, su ara karkater anime uzerine yogunlasmis durumdayim, birz basimi kaldirabilirsem doktora yapmayi dusunuyorum ya da bir uni daha okuyabilirim su an ogrencilik hayatim donmus durumda :) burda FAMU var ama oda geleneksel egitim veriyor, bilgisayara dayali egitim burda pek saglam degil, kukla animasyonu, stop motion tarzi animasyonlar ve okullari burda cok, bayada ileriler , acikcasi amerika yi da dusunebilirsin esasinda ama illa Avrupa diyorsan iskandinav taraflari benimde favorim, Cekte guzel sirketler var hollywood a hizmette eden ama genelde ozel efekt uzerine,maya, max tarzi kullanici arasalarda genelde kalifiye eleman istiyorlar , inferno tarzi hardware destekli programlarda acik var , karakter anime icin istediklerinde(benim alanim) ozel ise cagiriyorlar, sektor reklam ,film ozel efekt uzerine daha fazla burda, buna bagli olarakta okullarda buna yonelmis durumda...ama ingiltere dede cok iyi firsatlar olur ki benden daha iyi bilirsin mutlaka. Birde cekte oyun sirketleride var Mafyayi yapan..vs oralardada is imkanlari var acikcasi ama okul olarak pek ic acici degil sanirim :)

simdiden animasyonunda basarilar umarim sonucunu gormek bizede kismet olur :)

2010-02-15 23:10:50

Cvp

volkani

sonunda buldum bu subdivision da vertice seçme işini, yani sırf bu yüzden maya 8.5 kurdum, kurduktan sonra maya 2010 u açınca şöle bir hata verdi

A license related problem has occurred. [-12]

uninstall etmek gerekiyormuş, maya 2010 da kolay uninstall edilmiyor bunu ögrendim, birçok forumda da nasıl silinicegi yazılmış da çözümler uymadı benim bilgisayara, Your Uninstaller 2010 diye bir program yükledim de anca sildim,

sorun şu ki subdiv bir objede belli vertice´leri seçmek için önce istediklerimi seçiyorum, sonra move tool options da soft selection sekmesi var, ordan Falloff radius u düşürüp yükseltince o iş ayarlarnıyor. etrafından ne oranda vertice seçicegini ayarlayabiliyorsun.

2010-02-16 04:56:46

Cvp

volkani

selam, ben de aslında grafik tasarım & görsel iletişim okuyorum da son sınıfta böyle animasyon baya sardı, hocalar da rahatlar bitirme projesi olarak film bile çekenler olucak, izin veriliyor. aslında yüksek lisans için tam bölümü seçtim gibi, CG Arts & Animation

şöyle bir açıklaması var,

CG Arts and Animation communicates to a wide range of audiences. From digital animation to special effects this course equips you to produce work, from concept art to 3D digital production, for film, television, games and events.

The course encourages you to develop creative ideas and equips you with the skills you need to use industry standard software (Autodesk Maya). Supported by professional practicing staff you gain the skills required to design and produce innovative and engaging CG arts and animation.

The course develops skills in pre-production:

* life drawing and anatomy
* scriptwriting for animation
* concept art; story boarding
* character design
* pre visualisation
* marquette sculpting.

Production:

* 3D modelling
* texturing
* rigging and skinning
* lighting
* rendering
* dynamics
* visual effects.

yani tam bölümü de burs bulabilecegim bir yer olması fena olmaz, burda yüksek lisans ücretler 9000 pound dan falan başlıyor genelde. amerika için fullbright bursları kolay olabilirmiş ingiltereden mezun olanlar için ama onda da saçma bi kural var, eger bursu alırsan egitimden sonraki 2 yıl türkiyede yaşaman lazım. hani beyin göçü muhabbetini engellemeye mi çalışıyolar dicem de o da degil anlamsız. aslında bursu alıp amerikada okuyup dönmesem türkiyeye nasıl anlaşılır bilmiyorum. bazı okullarla mailleşmeye başladım norveç ve danimarkada, not ortalaması eger yüksek olursa, tahminim 4 üzerinden 3 falan, full burs veriyomuş bazı okullar, orda yaşamak için harcıyacagın para yetiyor heralde adamlara. neyse evt yani düzgün birşeyler yapmaya başlayınca koyarım galeriye

2010-02-16 00:45:29