köşe yuvarlama - sayfa: 2
Cvp
arkadaşlar taklalar atmaya gerek yok,
resimdeki gibi fillet yapmak istedeğimiz köşeleri edge seçimi ile seçip chamfer edges uygulayarak isdeğimiz yuvarlamayı elde edebiliriz...
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9eSI05q4c.jpg[/img]
Cvp
Bu komut max2008´den itibaren var bildiğim kadarı ile. Max9 u hiç denemedim ama daha eski versiyon kullananlar boşuna arayıp debelenmesinler.
Cvp
valla çok takla attım zamanında hala da atıyorum. ben chamfer yaparken segments kısmı çıkmıyo max 2008 kullanıyorum
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/nV3jux81j.jpg[/img]
Cvp
msn´e gizli girmeyi biliyosun
ama max 8 kullandığını bilmiyorsun
maxin başlık çubuğuna bakarsan orda max 8 yazıyo
max 2008 kullandığını düşünüyorsan help>about max´e gir
versiyon 10 yazması gerek
Cvp
DreaMale supersin [G3]
Cvp
autocad da 3d mantığı boolean üzerine kurulduğu için max daki surface mantığı ile aynı değildir ve autocaddaki filletin aynısını kesinlikle tek bi komutla maxda yapamazsınız.
Cvp
Sevgili Arkadaşlar, Max 8 veya 9 da Edgelere Chamfer verirken fillet miktarınızı "Tam" olarak verin. Ama onaylamak için Apply a basın. Ardından rakamı biraz küçültün ve tekrar Apply edin. Gerektiği kadar tekrarlayın. Zaten bir kaç el alıştırmasından sonra parametrelerin ne kadar olacağını anlamış olacaksınız. 2008 den itibaren var olan bu özelliği, daha önceki versiyonlarında bu şekilde çözebilirsiniz :) Gerekli yumuşaklığı rahatlıkla elde edeceksiniz.
Saygılarımla...
Ergin TEZER
Cvp
Ergin bey bu şekilde yapılan yuvarlama işleminde dikkat etti iseniz yuvarlanan kenardaki poligonların smoothing group numaralarının farklı olmasından dolayı kırık bir görüntü oluşmakta, bunu düzeltmek için de yuvarlanan köşedeki polidonların tamamının seçilerek tekbir smoothing numarası verilmesi sorunu çözüyor bunu da eklemek istedim.
Cvp
ya da bütün yüzeyleri seçip
AutoSmooth da diyebilirsiniz [;)]
Cvp
:)