köşe yuvarlama
köşe yuvarlama
istediğim köşeyi istediğim yarıçapta yuvarlamam için hangi komutu kullanabilirim. yani autocaddeki filletin 3smaxta karşılığı varmıdr??
Cvp
elbette var. üç boyutlu model ise bahsettiğin, edit poly komutunda egde seçimi yap sonra o edge (kenar) çizgisini seç fillet komutunun aktif olduğunu göreceksin (belki de yanlış hatırlıyorum max şu an açık değil chamfer ismiyle de yazılı olabilir). iki boyutlu şekiller için de edit spline menüsü içerisinde bulabilirsin. iyi çalışmalar.
Cvp
teşekkür ederim halil fakat fillet değil chamfer var. o da yuvarlama değil pah kırma yapıyo. yani hala bikaç ufak köşeyi yuvarlayamamış durumdayımm..
Cvp
editable spline modundayken vertex seçimi yap istediğin köşeyi seç fillet uygula
Cvp
bildiğim kadarıyla! halilin söylediği gibi chamfer dan yapacaksın. sonrası meshsmooth efekti bi dene
Cvp
cxaner , line da problem yok fakat box larda fillet yapamıyorum..chamferle yuvarlayamıyorum yine pahı kırlımış ve köşeli bi hale geliyo:)
Cvp
hangi köşeyi yuvarlamak istiyorsan edgeleri seç, chamfer efkti uygula. kırık gibi görünür normaldir. modifier listesinden meshsmooth efekti uygula. enteresan bi şekil alacak. iterations değerini 0 yap. biraz önce chamfer uyguladığın yerler
yuvarlanacak diğer yerler olduğu gibi kalackatır.sanırsam istediğin bu.
not: daha oval gürntü için chamderı daha fazla uygulamayı dene
Cvp
valla aynen yaptım. uzaktan bakınca olmuş gibi görünüyo ama yaklaşınca gayet köşeli:)
Cvp
Sonuçta poligon modelleme yapıyorsunuz, istediğiniz kadar uğraşın ama poligonlarla autocadteki gibi yuvarlak köşeler elde edemezsiniz, bunun için NURBS objesi kullanmanız gerekebilir, yada 3ds Max 2008 deki chamfer´i (Biraz daha gelişmiş, segment saysını seçip daha doğal-yuvarlak kenarlar elde edebilirsiniz) yada bu işi yapan plug-in leri deneyebilirsiniz.
roger
aynı köşeye 2 defa chamfer yaparsan ve girgiğin ikinci değeri 4/1 ornında tuutarsan olabilir belki